We Drive Solar
  • Actueel
  • Aanmelden
    • Aanmelden
  • Hoe werkt het
    • Abonnementen
    • Veelgestelde vragen
    • Inloggen
    • Opladen
    • Zakelijk
  • Waar
  • Contact
    • Over ons
    • Kracht van de zon
  • Opladen

Hogeschool Utrecht

Vanaf nu rijden medewerkers van Hogeschool Utrecht met We Drive Solar. Waarom? lees verder
Hoe krijg ik als medewerker van de HU toegang tot de We Drive Solar auto's?
Voor het aanvragen van je account ga je naar de servicebalie op locatie. De servicebalie zal de visuele check op je rijbewijs doen én, als je geen iPhone of Android hebt, het interne nummer van je medewerkerspas uitlezen. De medewerker van de servicebalie kan je gegevens doorgeven via het aanvraagformulier op de pagina hubalie. Wil je privé een abonnement afsluiten? Aanmeldformulier

Hoe maak ik reserveringen, rij ik in de auto en hoe kan je laden?
Zie de
handleiding, of bekijk nog een keer de presentatie over GoodMoovs en de HU (3.3 mb powerpoint).

Hieronder de veelgestelde vragen
Servicebalie: aanvraagformulier openen

App

Logo GoodMoovs.com
Met GoodMoovs kun je een vervoersmiddel reserveren en rijden, zonder tussenkomst van derden. Je hebt hiervoor een smartphone van het type Android versie 6 of iPhone 5 of hoger nodig. Reserveren kan via de website of via de GoodMoovs app, dat maakt niet uit.

(Vanaf 7 april vervangt de GoodMoovs app de Kiwy-app)

Veilige kilometers op zonnestroom gewenst!

Aanmelden

Cambridgelaan We Drive Solar auto's
Nieuwe deelnemers registreren zich via mijn.goodmoovs.com

Stap 1: maak een account aan op mijn.goodmoovs.com.
Vul zo veel mogelijk gegevens in zodat wij je goed kunnen adviseren over je mobiliteit. Het systeem geeft aan welke velden verplicht zijn en welke optioneel. Om met de auto's te mogen rijden, is minimaal een geldig rijbewijs noodzakelijk (ingevuld op mijn.goodmoovs.com.)

Stap 2: Valideren rijbewijs. Stuur een kopie rijbewijs met minimaal je foto, rijbewijsnr. en geldigheidsdatum aan info@goodmoovs.com.
Binnen 48 uur valideren wij je rijbewijs. Daarna kun je reserveren en rijden.

Je rit

Een goede voorbereiding op je eerste rit begint bij het downloaden van de app en het bekijken van de handleiding.

Download de GoodMoovs-app uit een van de stores:
Play store
Play Store
Apple store
Applestore
De We Drive Solar auto is een modern voertuig. Onder begeleiding van een ervaringsdeskundige kun je jouw eerste rit maken. Hij of zij kan je handige tips en adviezen geven waardoor je het voertuig snel eigen maakt. Informeer bij de facilitaire dienst wie jou daar het beste bij kan helpen.
Bekijk de korte fotopresentatie over de werking van de meest elementaire aspecten van de auto. En de pagina 'Apps' met links naar snelle laadpalen etc.

Tips:
Klaar om te rijden?
Wacht tot na het starten 'ready' in het scherm staat, druk dan de rem volledig in en schakel naar D (van Drive).

Start reservering en beëindiging laadproces:
Meld je eerst af bij de laadpaal met de druppel die in de auto ligt. De laadpaal zal groen worden en je kunt beide stekkers losmaken (bij de ZOE moet je de stekker ontgrendelen door op de knop in de auto te drukken (links naast het stuur).
Druk je op deze ontgrendelknop terwijl het laadproces NIET is afgemeld, is de kans op storingen groot.


Start laadproces en beëindig reservering:
Steek de stekker in de auto en laadpaal. Meld je vervolgens aan met de druppel die in de auto ligt. De laadpaal zal piepen en de LED zal op blauw springen. Het laadproces is goed opgestart.

Veelgestelde vragen specifiek voor Hogeschool Utrecht

Hoe kan ik als medewerker van de HU de auto reserveren?
Reserveren
Om de ZOE te reserveren heb je een account nodig (zie kopje registratie hieronder).
Reserveringen maak je via de website GoodMoovs.

Heb je een Android of iPhone dan kun je ook reserveren met je telefoon en de app GoodMoovs.

Registratie: account aanvragen
Meld je eenmalig bij de servicebalie op jouw locatie. De servicebalie heeft online toegang tot het registratieregister. Ook doet de servicebalie een controle op je rijbewijs en eventueel moet je HU-medewerkerspas/facilitykaart uitgelezen worden om toegang tot de auto’s te krijgen. Binnen 48 uur is jouw persoonlijke account aangemaakt (over het algemeen zal dit sneller zijn).

Let op: er zijn geen sleutels voor de auto’s. Het gebruik gaat volledig met de apps of HU-medewerkerspas.
De auto openen in geval van nood zonder app, kan via de helpdesk (085-7325660).


Registratie
Meld je eenmalig bij de servicebalie op jouw locatie. De servicebalie heeft online toegang tot het registratieregister. Ook doet de servicebalie een controle op je rijbewijs en eventueel moet je HU-medewerkerspas/facilitykaart uitgelezen worden om toegang tot de auto’s te krijgen. Binnen 48 uur is jouw persoonlijke account aangemaakt (over het algemeen zal dit sneller zijn).
Let op: er zijn geen sleutels voor de auto’s. Het gebruik gaat volledig met de apps of HU-medewerkerspas.
De auto openen in geval van nood zonder app, kan via de helpdesk (085-7325660).

Hoe werkt het gebruik de eerste keer?
Om je account 100% in te schakelen, dien je na ontvangst van je inloggegevens, eerst via de GoodMoovs website de voorwaarden goed te keuren. Doe je dit niet, dan kun je niet inloggen via de app en de website.

Wie kunnen de auto’s rijden?
De auto’s zijn alleen door HU-medewerkers te reserveren. Studenten kunnen de auto’s niet reserveren.

Na gebruik laat je de auto schoon achter (anders moeten we je schoonmaakkosten in rekening brengen). Huisdieren, hoe lief ook, mogen niet mee in de auto.
Mag je de auto’s privé gebruiken?
De auto’s zijn alleen te reserveren en te gebruiken voor dienstreizen, niet voor privé-gebruik.
Wanneer kan ik de auto’s gebruiken?
De gebouwen hebben vaste openings- en sluittijden. De sleutel hoeft niet meer fysiek ingeleverd te worden. In de auto’s ligt een toegangspas waarmee je de slagboom of het hek kunt openen.
HOe maak je reserveringen en hoe bedien ik de app op mijn smartphone?
Alle apparaten met internetverbinding en browser kunnen reserveringen aanmaken. Dat kan dus via je smartphone (Android, IOS), je vaste computer of laptop.
Bekijk de handleiding of dia-instructies.

Als je hebt doorgegeven dat je de medewerkerspas wil gebruiken om toegang tot de auto te krijgen en is het interne nummer daarvan bij ons bekend, dan kun je de medewerkerspas na het maken van een reservering voor de kaartlezer houden.
Kan je een Renault ZOE ook voor een weekend, week of meerdere weken reserveren?
Nee, dat is niet mogelijk. Je maakt een reservering voor één dienstreis (heen en terug op dezelfde dag). Voor een volgende dienstreis maak je een nieuwe reservering.

Bij wie moet ik mij melden als er schade is? En hoe wordt schade geconstateerd?
Bij schade kun je contact opnemen met de helpdesk via 085-7325660. De helpdesk is 24/7 bereikbaar (via voicerespons en tussen 09.00 en 17.00 uur persoonlijk).

Bekende schades zijn ook te zien via de app.

Liggen de papieren in de auto?
Jazeker, in het dashboardkastje
Waar zit de kaartlezer en Hoe werkt de kaartlezer?
De kaartlezer zit aan de bestuurderskant van het raam.

Hoe werkt de kaartlezer?
Heb je een reservering gemaakt en is je interne nummer van je medewerkerspas bij ons bekend? Dan kun je naar de auto gaan.
  • Bied je medewerkerspas altijd kort aan (1 seconde).
    De eerste keer kan het iets langer duren voordat de deuren openen. Bij openen wordt automatisch de startonderbreking er van af gehaald. Deze blijft 2 minuten actief.
  • Wanneer je de auto hebt teruggebracht bij de HU, houd je de pas lang voor de kaartlezer. De lezer gaat blauw knipperen om contact te zoeken met de server en de reservering af te sluiten. Daarna is de toegang niet meer mogelijk.
Bekijk afbeelding

Meer informatie over de werking van de kaartlezer vind je in de
handleiding. Over het rijden met de Renault ZOE: http://www.wedrivesolar.nl/reserveren.html.

Hoe kan ik de helpdesk bereiken?
Bij acute problemen is de helpdesk 24/7 bereikbaar via voicerespons, binnen kantoortijden ook persoonlijk.
+ 31(0)85-73 25 660
Foto
Waar staan de auto's
(c) 2016 - 2021 We Drive Solar
wijzigingen voorbehouden

Contact

Adres
J.P. Coenstraat 5, 3531 EK Utrecht

Bereikbaar
030 – 267 15 17
(ma – vr 9:00 – 17:30)

Voor hulp onderweg deelauto

085 - 086 26 60

Vragen over de laadpaal: zie storingsnummer op de paal
Veelgestelde vragen / Algemene voorwaarden

Email
info@wedrivesolar.nl


KvK 67717403

Rijden met de kracht van de zon, bijna 300 kilometer op één batterij die bovendien ook nog eens onderdeel is van het wijkenergiesysteem van de toekomst. Dit is We Drive Solar.

​We Drive Solar is mede mogelijk dankzij een subsidie van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) Kansen voor West II
Foto

Direct aanmelden

Aanmeldformulier met scan rijbewijs:
tip: gebruik de KopieID van de rijksoverheid
Foto
  • Actueel
  • Aanmelden
    • Aanmelden
  • Hoe werkt het
    • Abonnementen
    • Veelgestelde vragen
    • Inloggen
    • Opladen
    • Zakelijk
  • Waar
  • Contact
    • Over ons
    • Kracht van de zon
  • Opladen