Vanaf nu rijden medewerkers van Hogeschool Utrecht met We Drive Solar. Waarom? lees verder
Hoe krijg ik als medewerker van de HU toegang tot de We Drive Solar auto's?
Voor het aanvragen van je account ga je naar de servicebalie op locatie. De servicebalie zal de visuele check op je rijbewijs doen én, als je geen iPhone of Android hebt, het interne nummer van je medewerkerspas uitlezen. De medewerker van de servicebalie kan je gegevens doorgeven via het aanvraagformulier op de pagina hubalie. Wil je privé een abonnement afsluiten? Aanmeldformulier Hieronder de veelgestelde vragen |
App
Met We Drive Solar kun je een vervoersmiddel reserveren en rijden, zonder tussenkomst van derden. Je hebt hiervoor een smartphone van het type Android versie 6 of iPhone 5 of hoger nodig. Reserveren kan via de website of via de app, dat maakt niet uit.
Veilige kilometers op zonnestroom gewenst! |
Aanmelden
Nieuwe deelnemers registreren zich via https://mijn.wedrivesolar.nl/
Stap 1: maak een account aan op https://mijn.wedrivesolar.nl/. Vul zo veel mogelijk gegevens in zodat wij je goed kunnen adviseren over je mobiliteit. Het systeem geeft aan welke velden verplicht zijn en welke optioneel. Om met de auto's te mogen rijden, is minimaal een geldig rijbewijs noodzakelijk (ingevuld op https://mijn.wedrivesolar.nl/.) Stap 2: Valideren rijbewijs. Stuur een kopie rijbewijs met minimaal je foto, rijbewijsnr. en geldigheidsdatum aan info@wedrivesolar.nl Binnen 48 uur valideren wij je rijbewijs. Daarna kun je reserveren en rijden. |
Je rit
Een goede voorbereiding op je eerste rit begint bij het downloaden van de app.
Download de WeDriveSolar-app uit een van de stores: De We Drive Solar auto is een modern voertuig. Onder begeleiding van een ervaringsdeskundige kun je jouw eerste rit maken. Hij of zij kan je handige tips en adviezen geven waardoor je het voertuig snel eigen maakt. Informeer bij de facilitaire dienst wie jou daar het beste bij kan helpen.
Tips: Klaar om te rijden? Wacht tot na het starten 'ready' in het scherm staat, druk dan de rem volledig in en schakel naar D (van Drive). Start reservering en beëindiging laadproces: Meld je eerst af bij de laadpaal met de druppel die in de auto ligt. De laadpaal zal groen worden en je kunt beide stekkers losmaken (bij de ZOE moet je de stekker ontgrendelen door op de knop in de auto te drukken (links naast het stuur). Druk je op deze ontgrendelknop terwijl het laadproces NIET is afgemeld, is de kans op storingen groot. Start laadproces en beëindig reservering: Steek de stekker in de auto en laadpaal. Meld je vervolgens aan met de druppel die in de auto ligt. De laadpaal zal piepen en de LED zal op blauw springen. Het laadproces is goed opgestart. |
Veelgestelde vragen specifiek voor Hogeschool Utrecht
Hoe kan ik als medewerker van de HU de auto reserveren?
Reserveren
Om de ZOE te reserveren heb je een account nodig (zie kopje registratie hieronder).
Reserveringen maak je via de website GoodMoovs.
Heb je een Android of iPhone dan kun je ook reserveren met je telefoon en de app GoodMoovs.
Registratie: account aanvragen
Meld je eenmalig bij de servicebalie op jouw locatie. De servicebalie heeft online toegang tot het registratieregister. Ook doet de servicebalie een controle op je rijbewijs en eventueel moet je HU-medewerkerspas/facilitykaart uitgelezen worden om toegang tot de auto’s te krijgen. Binnen 48 uur is jouw persoonlijke account aangemaakt (over het algemeen zal dit sneller zijn).
Let op: er zijn geen sleutels voor de auto’s. Het gebruik gaat volledig met de apps of HU-medewerkerspas.
De auto openen in geval van nood zonder app, kan via de helpdesk.
Om de ZOE te reserveren heb je een account nodig (zie kopje registratie hieronder).
Reserveringen maak je via de website GoodMoovs.
Heb je een Android of iPhone dan kun je ook reserveren met je telefoon en de app GoodMoovs.
Registratie: account aanvragen
Meld je eenmalig bij de servicebalie op jouw locatie. De servicebalie heeft online toegang tot het registratieregister. Ook doet de servicebalie een controle op je rijbewijs en eventueel moet je HU-medewerkerspas/facilitykaart uitgelezen worden om toegang tot de auto’s te krijgen. Binnen 48 uur is jouw persoonlijke account aangemaakt (over het algemeen zal dit sneller zijn).
Let op: er zijn geen sleutels voor de auto’s. Het gebruik gaat volledig met de apps of HU-medewerkerspas.
De auto openen in geval van nood zonder app, kan via de helpdesk.
Registratie
Meld je eenmalig bij de servicebalie op jouw locatie. De servicebalie heeft online toegang tot het registratieregister. Ook doet de servicebalie een controle op je rijbewijs en eventueel moet je HU-medewerkerspas/facilitykaart uitgelezen worden om toegang tot de auto’s te krijgen. Binnen 48 uur is jouw persoonlijke account aangemaakt (over het algemeen zal dit sneller zijn).
Let op: er zijn geen sleutels voor de auto’s. Het gebruik gaat volledig met de apps of HU-medewerkerspas.
De auto openen in geval van nood zonder app, kan via de helpdesk.
Let op: er zijn geen sleutels voor de auto’s. Het gebruik gaat volledig met de apps of HU-medewerkerspas.
De auto openen in geval van nood zonder app, kan via de helpdesk.
Hoe werkt het gebruik de eerste keer?
Om je account 100% in te schakelen, dien je na ontvangst van je inloggegevens, eerst via de GoodMoovs website de voorwaarden goed te keuren. Doe je dit niet, dan kun je niet inloggen via de app en de website.
Wie kunnen de auto’s rijden?
De auto’s zijn alleen door HU-medewerkers te reserveren. Studenten kunnen de auto’s niet reserveren.
Na gebruik laat je de auto schoon achter (anders moeten we je schoonmaakkosten in rekening brengen). Huisdieren, hoe lief ook, mogen niet mee in de auto.
Na gebruik laat je de auto schoon achter (anders moeten we je schoonmaakkosten in rekening brengen). Huisdieren, hoe lief ook, mogen niet mee in de auto.
Mag je de auto’s privé gebruiken?
De auto’s zijn alleen te reserveren en te gebruiken voor dienstreizen, niet voor privé-gebruik.
Wanneer kan ik de auto’s gebruiken?
De gebouwen hebben vaste openings- en sluittijden. De sleutel hoeft niet meer fysiek ingeleverd te worden. In de auto’s ligt een toegangspas waarmee je de slagboom of het hek kunt openen.
HOe maak je reserveringen en hoe bedien ik de app op mijn smartphone?
Alle apparaten met internetverbinding en browser kunnen reserveringen aanmaken. Dat kan dus via je smartphone (Android, IOS), je vaste computer of laptop.
Als je hebt doorgegeven dat je de medewerkerspas wil gebruiken om toegang tot de auto te krijgen en is het interne nummer daarvan bij ons bekend, dan kun je de medewerkerspas na het maken van een reservering voor de kaartlezer houden.
Als je hebt doorgegeven dat je de medewerkerspas wil gebruiken om toegang tot de auto te krijgen en is het interne nummer daarvan bij ons bekend, dan kun je de medewerkerspas na het maken van een reservering voor de kaartlezer houden.
Kan je een Renault ZOE ook voor een weekend, week of meerdere weken reserveren?
Nee, dat is niet mogelijk. Je maakt een reservering voor één dienstreis (heen en terug op dezelfde dag). Voor een volgende dienstreis maak je een nieuwe reservering.
Bij wie moet ik mij melden als er schade is? En hoe wordt schade geconstateerd?
Bij schade kun je contact opnemen met de helpdesk. De helpdesk is 24/7 bereikbaar (via voicerespons en tussen 09.00 en 17.00 uur persoonlijk).
Bekende schades zijn ook te zien via de app.
Bekende schades zijn ook te zien via de app.
Liggen de papieren in de auto?
Jazeker, in het dashboardkastje
Waar zit de kaartlezer en Hoe werkt de kaartlezer?
De kaartlezer zit aan de bestuurderskant van het raam.
Hoe werkt de kaartlezer?
Heb je een reservering gemaakt en is je interne nummer van je medewerkerspas bij ons bekend? Dan kun je naar de auto gaan.
Meer informatie over de werking van de kaartlezer.
Hoe werkt de kaartlezer?
Heb je een reservering gemaakt en is je interne nummer van je medewerkerspas bij ons bekend? Dan kun je naar de auto gaan.
- Bied je medewerkerspas altijd kort aan (1 seconde).
De eerste keer kan het iets langer duren voordat de deuren openen. Bij openen wordt automatisch de startonderbreking er van af gehaald. Deze blijft 2 minuten actief. - Wanneer je de auto hebt teruggebracht bij de HU, houd je de pas lang voor de kaartlezer. De lezer gaat blauw knipperen om contact te zoeken met de server en de reservering af te sluiten. Daarna is de toegang niet meer mogelijk.
Meer informatie over de werking van de kaartlezer.
Hoe kan ik de helpdesk bereiken?
Bij acute problemen is de helpdesk 24/7 bereikbaar via voicerespons, binnen kantoortijden ook persoonlijk.
+ 31(0)85-086 26 60
+ 31(0)85-086 26 60