Praktische informatie over de app en de handleidingen staan hier.
Hieronder antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Mail naar info@wedrivesolar.nl
Hoe kan ik me aanmelden?
Vul het interesseformulier in of verstuur de ingevulde pdf.
Ben je gestrand onderweg? Bel dan onze helpdesk 085 - 086 26 60
Hieronder antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Mail naar info@wedrivesolar.nl
Hoe kan ik me aanmelden?
Vul het interesseformulier in of verstuur de ingevulde pdf.
Ben je gestrand onderweg? Bel dan onze helpdesk 085 - 086 26 60
|
Bijgewerkt 9-02-2021wijzigingen voorbehouden
|
Voor wie
We Drive Solar is geschikt voor iedereen met een geldig rijbewijs van 18 jaar en ouder. Ervaring met elektrisch rijden is niet nodig.
Abonnementen
Hoe werkt het
Aanmelden
Abonnementen
Hoe werkt het
Aanmelden
Kies hoe vaak je wil rijden
Een abonnement bij We Drive Solar werkt met het aantal dagen per maand dat je wil rijden: abonnementen. Je gereden km kosten slechts € 0,18 inclusief energie en BTW in Renault ZOE en € 0,26 in Tesla Model 3.
Hoe werkt het met het aantal dagen?
Bij een Solar abonnement bijvoorbeeld kun je 4 dagen per maand op pad.
Die mag je gebruiken in stukjes over meerdere dagen waarin je overdag kan rijden, in de avond en ’s nachts. Of je kan er een lang weekend mee weg. Dat geeft je veel vrijheid, je hoeft niet te letten op een uurtje precies.
We verrekenen de uren met credits. Bij een Solar abonnement krijg je 96 credits. Uren overdag van 7.00 tot 18.00 uur kosten 2 credits, 's avond van 18.00 tot 21.00 kost 1 credit per uur en van 21.00 tot 23.00 uur kost een 0,5 credit per uur. 's Nachts van 23.00 tot 7.00 uur kost 0,25 credit per uur.
Een etmaal kost 28 credits.
Aan het eind van de maand zie je precies hoeveel uren en credits je hebt verbruikt en of je abonnement past bij je behoefte. Up- en downgraden kan per maand, dus een maandje extra credits voor een lang weekend of vakantierit is zo geregeld.
Hoe werkt het met het aantal dagen?
Bij een Solar abonnement bijvoorbeeld kun je 4 dagen per maand op pad.
Die mag je gebruiken in stukjes over meerdere dagen waarin je overdag kan rijden, in de avond en ’s nachts. Of je kan er een lang weekend mee weg. Dat geeft je veel vrijheid, je hoeft niet te letten op een uurtje precies.
We verrekenen de uren met credits. Bij een Solar abonnement krijg je 96 credits. Uren overdag van 7.00 tot 18.00 uur kosten 2 credits, 's avond van 18.00 tot 21.00 kost 1 credit per uur en van 21.00 tot 23.00 uur kost een 0,5 credit per uur. 's Nachts van 23.00 tot 7.00 uur kost 0,25 credit per uur.
Een etmaal kost 28 credits.
Aan het eind van de maand zie je precies hoeveel uren en credits je hebt verbruikt en of je abonnement past bij je behoefte. Up- en downgraden kan per maand, dus een maandje extra credits voor een lang weekend of vakantierit is zo geregeld.
Waar staan de auto's
We Drive Solar biedt elektrisch rijden aan in de Amsterdam, Arnhem, Driebergen, Leerdam, Meerkerk, Utrecht, Vianen, Zoetermeer en Zeist en we blijven uitbreiden.
> Kaartje met We Drive Solar auto's
> Lijst met We Drive Solar standplaatsen en type voertuig
Tip: ken je zelf vrienden of buren die graag mee willen doen, zorg dat zij zich aanmelden, hoe eerder we uitbreiding bij jou in de buurt kunnen realiseren! Kun je niet wachten, neem dan alvast deel, want je kunt de auto's in andere buurten gebruiken.
Waar vind ik de gereserveerde auto?
We Drive Solar werkt met vaste locaties voor de auto's waar je de auto ophaalt en weer terug zet.
Als je een reservering maakt, laat de app zien welke auto's op het gekozen moment beschikbaar zijn. De locatie die je het laatst gekozen hebt, komt bovenaan te staan. Je kiest de auto en per mail krijg je nog een reserveringsbevestiging met daarin het adres van de standlocatie.
Zodra je de virtuele sleutel hebt opgehaald, kun je via de app zien waar de auto daadwerkelijk staat (kies 'speldicoontje'). Via het auto icoontje kun je zien wat het actuele bereik van de accu is.
Zet de auto na afloop terug op de vaste standplaats en sluit deze altijd aan op de laadpaal. Kan dat niet, informeer ons dan bij welke andere laadpaal je de auto parkeert en zorg voor parkeergeld.
> Kaartje met We Drive Solar auto's
> Lijst met We Drive Solar standplaatsen en type voertuig
Tip: ken je zelf vrienden of buren die graag mee willen doen, zorg dat zij zich aanmelden, hoe eerder we uitbreiding bij jou in de buurt kunnen realiseren! Kun je niet wachten, neem dan alvast deel, want je kunt de auto's in andere buurten gebruiken.
Waar vind ik de gereserveerde auto?
We Drive Solar werkt met vaste locaties voor de auto's waar je de auto ophaalt en weer terug zet.
Als je een reservering maakt, laat de app zien welke auto's op het gekozen moment beschikbaar zijn. De locatie die je het laatst gekozen hebt, komt bovenaan te staan. Je kiest de auto en per mail krijg je nog een reserveringsbevestiging met daarin het adres van de standlocatie.
Zodra je de virtuele sleutel hebt opgehaald, kun je via de app zien waar de auto daadwerkelijk staat (kies 'speldicoontje'). Via het auto icoontje kun je zien wat het actuele bereik van de accu is.
Zet de auto na afloop terug op de vaste standplaats en sluit deze altijd aan op de laadpaal. Kan dat niet, informeer ons dan bij welke andere laadpaal je de auto parkeert en zorg voor parkeergeld.
Wat kost het en wat is inbegrepen
Abonnees kunnen gebruik maken van de We Drive Solar auto en betalen een maandbedrag. Met dit bedrag kun je rijden, parkeren op de vaste plek en laden bij openbare laadpunten. De app, verzekering en onderhoud is inbegrepen.
Bepaal voor je abonnement het aantal dagen dat je per maand gemiddeld wilt rijden. Per km geldt een tarief van € 0,20 per kilometer inclusief energie in Renault ZOE en € 0,26 in Tesla Model 3. We hebben ook een Tesla Model 3 long range voor € 0,30 per km. We vertalen het aantal dagen in een voorraad credits die je in het kwartaal tot je beschikking hebt.
Voor de vaste laad/parkeerplek in de openbare ruimte wordt €2,50 per maand gerekend bij het basisbedrag als bijdrage in de kosten voor de vergunningen.
Parkeerkosten tijdens je tocht zijn voor eigen rekening.
Instap abonnement
Vanaf €89 per maand kan je rijden met We Drive Solar. Dit is inclusief onderhoud en verzekering. Je hebt voor dit tarief de auto gemiddeld 4 dagen per maand beschikbaar. Heb je de auto graag vaker tot je beschikking? Dat kan: check de abonnementen.
Bekijk de tarieven en mogelijkheden
Abonnementen
De We Drive Solar auto
Je rijdt in een Renault ZOE (400 NEDC) die bijna 300 km kan op één batterij afhankelijk van je rijstijl en gekozen wegen. Deze auto heeft 5 sterren behaald; de hoogste veiligheidsscore in zijn vergelijkingsklasse. Zie rapport.
Of je rijdt in de Tesla Model 3 met een range van 340 tot 400 km. In beide auto's kunnen 5 personen zitten.
Welke extra voorzieningen heeft de auto?
Standaard wordt in de auto navigatie, parkeersensoren, airconditioning en radio met bluetooth meegeleverd. Voor een compleet overzicht van de voorzieningen zie: pdf.
Hoe is de We Drive Solar auto verzekerd?
De auto is goed verzekerd (WA Casco). Ook jij en je inzittenden zijn verzekerd.
Bouw je rechten op als je schadevrij rijdt? Je kunt net als bij een lease-contract na afloop een verklaring opvragen voor schadevrije jaren.
Hoe werkt het met schades?
Voor elke niet verhaalbare schade bedraagt het eigen risico
maximaal € 350,- per gebeurtenis.
Bepaal voor je abonnement het aantal dagen dat je per maand gemiddeld wilt rijden. Per km geldt een tarief van € 0,20 per kilometer inclusief energie in Renault ZOE en € 0,26 in Tesla Model 3. We hebben ook een Tesla Model 3 long range voor € 0,30 per km. We vertalen het aantal dagen in een voorraad credits die je in het kwartaal tot je beschikking hebt.
Voor de vaste laad/parkeerplek in de openbare ruimte wordt €2,50 per maand gerekend bij het basisbedrag als bijdrage in de kosten voor de vergunningen.
Parkeerkosten tijdens je tocht zijn voor eigen rekening.
Instap abonnement
Vanaf €89 per maand kan je rijden met We Drive Solar. Dit is inclusief onderhoud en verzekering. Je hebt voor dit tarief de auto gemiddeld 4 dagen per maand beschikbaar. Heb je de auto graag vaker tot je beschikking? Dat kan: check de abonnementen.
Bekijk de tarieven en mogelijkheden
Abonnementen
De We Drive Solar auto
Je rijdt in een Renault ZOE (400 NEDC) die bijna 300 km kan op één batterij afhankelijk van je rijstijl en gekozen wegen. Deze auto heeft 5 sterren behaald; de hoogste veiligheidsscore in zijn vergelijkingsklasse. Zie rapport.
Of je rijdt in de Tesla Model 3 met een range van 340 tot 400 km. In beide auto's kunnen 5 personen zitten.
Welke extra voorzieningen heeft de auto?
Standaard wordt in de auto navigatie, parkeersensoren, airconditioning en radio met bluetooth meegeleverd. Voor een compleet overzicht van de voorzieningen zie: pdf.
Hoe is de We Drive Solar auto verzekerd?
De auto is goed verzekerd (WA Casco). Ook jij en je inzittenden zijn verzekerd.
Bouw je rechten op als je schadevrij rijdt? Je kunt net als bij een lease-contract na afloop een verklaring opvragen voor schadevrije jaren.
Hoe werkt het met schades?
Voor elke niet verhaalbare schade bedraagt het eigen risico
maximaal € 350,- per gebeurtenis.
Wat zijn de energiekosten per KM
De laadkosten bij publieke laadpalen zijn inbegrepen. In de auto ligt de laadpas die je daarvoor kunt gebruiken.
Per gereden km in de ZOE betaal je € 0,18 inclusief energie en BTW.
Per gereden km in de Tesla model 3 betaal je € 0,26 inclusief energie en BTW.
Periodiek stellen we een afrekening op voor de gereden kilometers inclusief energie.
Per gereden km in de ZOE betaal je € 0,18 inclusief energie en BTW.
Per gereden km in de Tesla model 3 betaal je € 0,26 inclusief energie en BTW.
Periodiek stellen we een afrekening op voor de gereden kilometers inclusief energie.
Duur van het contract
Voor hoelang ga ik een contract aan en kan ik opzeggen?
Je sluit een contract af met een looptijd van één kwartaal. Mocht We Drive Solar om welke reden dan ook niet meer bij je passen, dan kun je als particulier 1 maand voordat het kwartaal afloopt, opzeggen.
Ben je enthousiast aan het rijden? Upgraden tussentijds kan altijd.
Je sluit een contract af met een looptijd van één kwartaal. Mocht We Drive Solar om welke reden dan ook niet meer bij je passen, dan kun je als particulier 1 maand voordat het kwartaal afloopt, opzeggen.
Ben je enthousiast aan het rijden? Upgraden tussentijds kan altijd.
Hoe betaal ik voor we drive solar
Het betalen voor je abonnement, energiegebruik/km's en eventueel een bijdrage voor een parkeervergunning gaat via automatische incasso. De maandtermijn wordt rond de 1e van de maand automatisch van het opgegeven rekeningnummer afgeschreven. Je betaalt hiermee dus een maand vooruit. De borg kun je met ideal overmaken. De borg bedraagt een basismaandbedrag.
Voor de kilometers is er een periodieke afrekening.
Voor de kilometers is er een periodieke afrekening.
Wie mag rijden
We Drive Solar is geschikt voor iedereen met een geldig rijbewijs van 18 jaar en ouder. Ervaring met elektrisch rijden is niet nodig.
Kan ik iemand anders, bijvoorbeeld iemand uit mijn huishouden laten rijden?
Iedereen met een account mag rijden met de We Drive Solar auto. Je bepaalt zelf wie uit je huishouden toegang krijgt. Na verzoek voor accountaanvraag: wedrivesolar.nl/documenten en acceptatie voeren wij een rijbewijscontrole uit en voegen de persoon toe aan je account. Als abonnee blijf je wel verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle voorwaarden.
Check daarvoor de algemene voorwaarden.
Mag ik een huisdier meenemen?
Helaas, uw huisdier (hoe schoon ook) mag niet meerijden.
Kan ik iemand anders, bijvoorbeeld iemand uit mijn huishouden laten rijden?
Iedereen met een account mag rijden met de We Drive Solar auto. Je bepaalt zelf wie uit je huishouden toegang krijgt. Na verzoek voor accountaanvraag: wedrivesolar.nl/documenten en acceptatie voeren wij een rijbewijscontrole uit en voegen de persoon toe aan je account. Als abonnee blijf je wel verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle voorwaarden.
Check daarvoor de algemene voorwaarden.
Mag ik een huisdier meenemen?
Helaas, uw huisdier (hoe schoon ook) mag niet meerijden.
In Vergelijking met eigen auto
Is de We Drive Solar auto duurder dan zelf een auto leasen / bezitten?
Doordat de kosten, zoals onderhoud, verzekeringen en parkeervergunning gedeeld worden, is We Drive Solar meestal voordeliger dan zelf een auto bezitten of leasen.
Bekijk de kenmerken van de auto om deze te vergelijken.
Doordat de kosten, zoals onderhoud, verzekeringen en parkeervergunning gedeeld worden, is We Drive Solar meestal voordeliger dan zelf een auto bezitten of leasen.
Bekijk de kenmerken van de auto om deze te vergelijken.
Reserveren en openen van de Auto
Met de We Drive Solar app reserveert, opent en sluit u de auto. De auto is alleen te openen wanneer deze is gereserveerd. Afsluiten gebeurt ook met de app. Om de app te kunnen gebruiken is iOS of Android nodig.
Bekijk de handleidingen voor het reserveren, gebruik en laden.
Kan ik de auto een weekend of een week meenemen?
Ja, dat kan. Je kan de auto reserveren voor een weekendje weg of zelfs één of meerdere weken op vakantie. Voor een vakantie kan het slim zijn om je abonnement voor die maand te upgraden. Dat is vaak goedkoper dan een auto huren. Vraag ons om advies welke auto's het meest geschikt zijn om mee naar het buitenland te gaan.
Het openen en sluiten van de auto
In onze handleidingen lees je hier meer over. In de auto's vind je ook altijd een sticker met het telefoonnummer van de helpdesk, in het geval dat de auto niet open gaat. De helpdesk kan kijken of de reservering geldig is en zelfs de auto vanaf een afstand openen en sluiten.
Bekijk de handleidingen voor het reserveren, gebruik en laden.
Kan ik de auto een weekend of een week meenemen?
Ja, dat kan. Je kan de auto reserveren voor een weekendje weg of zelfs één of meerdere weken op vakantie. Voor een vakantie kan het slim zijn om je abonnement voor die maand te upgraden. Dat is vaak goedkoper dan een auto huren. Vraag ons om advies welke auto's het meest geschikt zijn om mee naar het buitenland te gaan.
Het openen en sluiten van de auto
In onze handleidingen lees je hier meer over. In de auto's vind je ook altijd een sticker met het telefoonnummer van de helpdesk, in het geval dat de auto niet open gaat. De helpdesk kan kijken of de reservering geldig is en zelfs de auto vanaf een afstand openen en sluiten.
HOE WERKT HET - HANDLEIDINGEN
Op de pagina Hoe werkt het vind je de handleiding en foto-instructies
Handig: voorbereiding van je rit
Handig: voorbereiding van je rit
IK heb de AUTO gereserveerd, maar hij is er niet
Check in de app wat de actuele plek van de auto is, nadat je de sleutel hebt geactiveerd. Klik dan op het speld-icoon om een kaartje te openen. Meestal staat de auto in de buurt aan een andere laadpaal.
Het kan voorkomen dat de auto er niet is omdat een andere klant te laat terug is. In dat geval kun je, indien beschikbaar, gebruik maken van een andere auto van We Drive Solar in de buurt.
Bel daarvoor de supportdesk 085 - 0862660
Plannen van je reis
We vragen je rekening te houden met de eventuele laadtijd, onverwachte omleidingen of files en daarom je reservering ruim te plannen. Ga je ver, hou dan ook wat extra tijd van te voren aan, zodat je zeker weet dat de auto na de vorige rit helemaal vol is.
Het kan voorkomen dat de auto er niet is omdat een andere klant te laat terug is. In dat geval kun je, indien beschikbaar, gebruik maken van een andere auto van We Drive Solar in de buurt.
Bel daarvoor de supportdesk 085 - 0862660
Plannen van je reis
We vragen je rekening te houden met de eventuele laadtijd, onverwachte omleidingen of files en daarom je reservering ruim te plannen. Ga je ver, hou dan ook wat extra tijd van te voren aan, zodat je zeker weet dat de auto na de vorige rit helemaal vol is.
Hoe werkt het laden
Hoe werkt het laden van de auto
Zie de handleiding op hoe werkt het, hoe je de auto kunt laden.
Laden Renault ZOE
Waar ligt de laadpas
In de auto ligt een laadpas. Dit pasje in de vorm van een druppel zit aan de sleutelhanger en ligt - meestal - in het dashboardkastje of in de middenconsole. Laat de laadpas in de auto. Die heb je nodig om de laadkabel te (ont)koppelen.
Hoe lang doet de laadpaal er over om de lege batterij op te laden?
Het laadpunt betreft een snel smart solar charging laadpunt. Hiermee kan de We Drive Solar gemiddeld 100 km per uur worden bijgeladen! In iets meer dan 2 uur is de auto hiermee weer bijna volgeladen.
Kan ik ook gebruik maken van andere laadpalen met de We Drive Solar auto?
Dat kan, de pas in de auto werkt op alle openbare laadpalen.
Kan ik overal in NL opladen?
Ja, de Renault ZOE die je via We Drive Solar gaat gebruiken, kun je overal in Nederland opladen. Langs de snelwegen, maar ook in steden en dorpen.
Via een app zie je precies waar de laadpalen zich bevinden.
Gebruik voor de Tesla Model 3 onderweg de Tesla Superchargers.
Hoe krijg ik de laadkabel weer los?
Om de stekker te ontgrendelen dien je het laadpasje (opgeborgen in het dashboardkastje) voor de kaartlezer te houden op de laadpaal. Hiermee stop je de laadsessie. De laadpaal zal de stekker vrijgeven. Lukt dit niet meteen, probeer het dan nogmaals.
Blijft deze geblokkeerd, neem dan contact op via de helpdesk. Wij kunnen op afstand de laadpaal resetten waardoor de stekker loskomt!
De kabel van de auto kun je loskoppelen door op het knopje met stekkericoon te drukken, linksonder naast het stuur.
Zie de handleiding op hoe werkt het, hoe je de auto kunt laden.
Laden Renault ZOE
- Druk op het knopje in de auto om het voorklepje te openen.
- Als eerste de blauwe stekker in de auto steken. Let op: stekker recht en diep insteken. De auto geeft een klik als het goed gaat, dan vergrendelt de stekker zich. Als de stekker scheef zit, gaat het Z.E lampje bij de stekker in de auto rood branden. Dan is het nodig om de stekker met het knopje in de auto weer los te halen en het opnieuw te doen.
- zwarte stekker in de laadpaal steken: recht én stevig.
- de zwarte druppel tegen de rechthoekige RFID reader houden om de laadsessie te activeren. (de laadpaal kleurt een andere kleur: let op de kleuren bij onze laadpalen kleuren soms anders dan je gewend bent, controleer daarom het laden IN de auto).
- controleer in de auto of het laden lukt: in het dashboard verschijnt de benodigde tijd. Wacht totdat je de aangegeven tijd ziet. Ook geeft de auto een hoge piep.
- Verschijnt er een foutmelding? Bijv dashboard kleurt rood en geeft de melding: controleer verbinding. Haal alle stekkers los en begin weer bij stap 1. Om de stekker te ontkoppelen bij de laadpaal moet je de zwarte druppel voor de RFIDreader aan de paal houden. Lukt het na een paar keer proberen nog niet? Neem contact op met de helpdesk.
- Geeft de paal een rode lamp: storing. Bel dan met het storingsnummer dat op de laadpaal aangegeven staat. Daar staat ook een nummer van de laadpaal op. P.S. ook onze support kan van afstand de laadpaal resetten. Maar het is dan wel nodig dat de klant zelf de stekker opnieuw wil insteken;-)
Waar ligt de laadpas
In de auto ligt een laadpas. Dit pasje in de vorm van een druppel zit aan de sleutelhanger en ligt - meestal - in het dashboardkastje of in de middenconsole. Laat de laadpas in de auto. Die heb je nodig om de laadkabel te (ont)koppelen.
Hoe lang doet de laadpaal er over om de lege batterij op te laden?
Het laadpunt betreft een snel smart solar charging laadpunt. Hiermee kan de We Drive Solar gemiddeld 100 km per uur worden bijgeladen! In iets meer dan 2 uur is de auto hiermee weer bijna volgeladen.
Kan ik ook gebruik maken van andere laadpalen met de We Drive Solar auto?
Dat kan, de pas in de auto werkt op alle openbare laadpalen.
Kan ik overal in NL opladen?
Ja, de Renault ZOE die je via We Drive Solar gaat gebruiken, kun je overal in Nederland opladen. Langs de snelwegen, maar ook in steden en dorpen.
Via een app zie je precies waar de laadpalen zich bevinden.
Gebruik voor de Tesla Model 3 onderweg de Tesla Superchargers.
Hoe krijg ik de laadkabel weer los?
Om de stekker te ontgrendelen dien je het laadpasje (opgeborgen in het dashboardkastje) voor de kaartlezer te houden op de laadpaal. Hiermee stop je de laadsessie. De laadpaal zal de stekker vrijgeven. Lukt dit niet meteen, probeer het dan nogmaals.
Blijft deze geblokkeerd, neem dan contact op via de helpdesk. Wij kunnen op afstand de laadpaal resetten waardoor de stekker loskomt!
De kabel van de auto kun je loskoppelen door op het knopje met stekkericoon te drukken, linksonder naast het stuur.
Laden op zonnestroom
Hoe kan de We Drive Solar auto door de zon worden geladen?
De laadpalen van We Drive Solar worden voorzien door zonnestroom die is opgewekt door 10.000 zonnepanelen in de regio. Hierdoor hoef je zelf geen zonnepanelen te hebben om te kunnen rijden op de zon.
Heb ik zelf zonnepanelen nodig om mee te doen?
Nee, dat is niet nodig. Via We Drive Solar is er ruim voldoende (zonne)stroom om alle auto’s te voorzien.
De laadpalen van We Drive Solar worden voorzien door zonnestroom die is opgewekt door 10.000 zonnepanelen in de regio. Hierdoor hoef je zelf geen zonnepanelen te hebben om te kunnen rijden op de zon.
Heb ik zelf zonnepanelen nodig om mee te doen?
Nee, dat is niet nodig. Via We Drive Solar is er ruim voldoende (zonne)stroom om alle auto’s te voorzien.
Kan ik Zakelijk gebruik maken van We Drive SOlar
Kan ik ook zakelijk gebruik maken van We Drive Solar?
Dat kan natuurlijk. Al onze abonnementen zijn ook zakelijk te gebruiken. De vermelde tarieven op de site zijn inclusief BTW. Je kan ook je werknemers toegang geven tot onze auto's met een abonnement van de zaak. Ze krijgen daarmee toegang tot al onze auto's.
We Drive Solar kan je adviseren over de gevolgen voor eventuele bijtellingsaspecten.
Dat kan natuurlijk. Al onze abonnementen zijn ook zakelijk te gebruiken. De vermelde tarieven op de site zijn inclusief BTW. Je kan ook je werknemers toegang geven tot onze auto's met een abonnement van de zaak. Ze krijgen daarmee toegang tot al onze auto's.
We Drive Solar kan je adviseren over de gevolgen voor eventuele bijtellingsaspecten.
Schoonmaken van de auto
We Drive Solar maakt alles auto's schoon. Zelf zorg je voor het schoon terugzetten van de auto na gebruik. Dus na je fijne boswandeling klop je de matjes even uit als het nodig is.
Moet de auto schoongemaakt worden, meld dit bij ons. Je mag hiervoor ook de schade applicatie gebruiken, zodat je je melding met een foto kunt aangeven.
Moet de auto schoongemaakt worden, meld dit bij ons. Je mag hiervoor ook de schade applicatie gebruiken, zodat je je melding met een foto kunt aangeven.
De auto start niet
Check voor het gebruiken van de auto's de instructie.
In de app kun je ook een pdf bekijken onderweg, via het icoon 'auto' rechtsboven.
ZOE
Zet altijd je voet op het rempedaal voor je de auto start door op de startknop te drukken bij de ZOE. Doe je dat niet dan zal de auto niet ‘starten’. Omdat het een elektrisch auto is hoor je de motor niet starten. De indicaties op het dashboard laten zien of je kunt rijden of niet: wacht op 'Ready'.
Start de auto nog niet? Dan kan het zijn dat je met de app nogmaals op 'openen' moet klikken omdat de startonderbreker er weer op is gegaan. Dit is een veiligheidsmaatregel en met de app gemakkelijk weer te activeren.
Rij je met de kaartlezer: hou dan je kaart of druppel nog een keer voor de kaartlezer om een sein te geven aan de startonderbreker.
Problemen met de pook
Kun je de pook niet bewegen? Het kan zijn dat de startonderbreker er nog op zit. Zet de auto aan, wacht op 'Ready', druk het rempedaal volledig in en schakel de pook naar D.
Lukt dit niet? Soms helpt het om de auto uit te zetten. Ca 10 min te wachten en het nog een keer te proberen.
Lukt het nog niet? Bel de supportdesk.
Tesla
De Tesla heeft geen aparte startknop. Dus na het instellen van de spiegels, je navigatie etc. kun je direct wegrijden.
Zet altijd je voet op het rempedaal voor je de auto in Drive of Return zet.
Start de auto nog niet? Dan kan het zijn dat je met de app nogmaals op 'openen' moet klikken omdat de startonderbreker er weer op is gegaan. Dit is een veiligheidsmaatregel en met de app gemakkelijk weer te activeren.
Rijden met kaartlezer is niet mogelijk bij de Tesla.
In de app kun je ook een pdf bekijken onderweg, via het icoon 'auto' rechtsboven.
ZOE
Zet altijd je voet op het rempedaal voor je de auto start door op de startknop te drukken bij de ZOE. Doe je dat niet dan zal de auto niet ‘starten’. Omdat het een elektrisch auto is hoor je de motor niet starten. De indicaties op het dashboard laten zien of je kunt rijden of niet: wacht op 'Ready'.
Start de auto nog niet? Dan kan het zijn dat je met de app nogmaals op 'openen' moet klikken omdat de startonderbreker er weer op is gegaan. Dit is een veiligheidsmaatregel en met de app gemakkelijk weer te activeren.
Rij je met de kaartlezer: hou dan je kaart of druppel nog een keer voor de kaartlezer om een sein te geven aan de startonderbreker.
Problemen met de pook
Kun je de pook niet bewegen? Het kan zijn dat de startonderbreker er nog op zit. Zet de auto aan, wacht op 'Ready', druk het rempedaal volledig in en schakel de pook naar D.
Lukt dit niet? Soms helpt het om de auto uit te zetten. Ca 10 min te wachten en het nog een keer te proberen.
Lukt het nog niet? Bel de supportdesk.
Tesla
De Tesla heeft geen aparte startknop. Dus na het instellen van de spiegels, je navigatie etc. kun je direct wegrijden.
Zet altijd je voet op het rempedaal voor je de auto in Drive of Return zet.
Start de auto nog niet? Dan kan het zijn dat je met de app nogmaals op 'openen' moet klikken omdat de startonderbreker er weer op is gegaan. Dit is een veiligheidsmaatregel en met de app gemakkelijk weer te activeren.
Rijden met kaartlezer is niet mogelijk bij de Tesla.
De APP lijkt niet te werken
De deur van de auto gaat niet open?
Controleer of je bluetooth hebt aangezet.
Zorg dat je binnen een straal van twee meter van de auto staat. Daarbuiten kan de verbinding te zwak zijn.
Ga met de app terug naar het scherm via 'Mijn Goodmoovs' (linksonder) en druk nogmaals op de actieve reservering (met blauw bolletje). Via het volgende scherm lukt het verbinden dan meestal wel. Door op het paarse slotje te klikken kun je vervolgens de auto openen.
Ervaar je problemen met de app?
Sluit de app af en probeer het nog een keer. Lukt dat niet, dan helpt het opnieuw installeren van de app in veel voorkomende gevallen. Of neem contact op met de helpdesk.
Controleer of je bluetooth hebt aangezet.
Zorg dat je binnen een straal van twee meter van de auto staat. Daarbuiten kan de verbinding te zwak zijn.
Ga met de app terug naar het scherm via 'Mijn Goodmoovs' (linksonder) en druk nogmaals op de actieve reservering (met blauw bolletje). Via het volgende scherm lukt het verbinden dan meestal wel. Door op het paarse slotje te klikken kun je vervolgens de auto openen.
Ervaar je problemen met de app?
Sluit de app af en probeer het nog een keer. Lukt dat niet, dan helpt het opnieuw installeren van de app in veel voorkomende gevallen. Of neem contact op met de helpdesk.
Tips van Abonnees
Maak een autotasje en doe daar spullen in als: telefoonoplader, zonnebril, schoonmaakdoekjes, je snoepjes voor onderweg, toiletartikelen. Zo is de We Drive Solar in het gebruik echt je 'eigen auto'.
STORINGEN
Soms vertonen auto's een storing of ervaar je een storing. Wat moet je dan doen?
Oranje lampje / cruise control
In het dashboard verschijnt een oranje lampje: elektrische storing.
Check de handleiding van ZOE: http://nl.e-guide.renault.com/nld/Zoe
Neem contact met de helpdesk op; de auto moet langs de werkplaats voor controle.
NB als dit gebeurt werkt de cruisecontrol niet meer, dit is een veiligheidsmaatregel.
Oranje lampje / cruise control
In het dashboard verschijnt een oranje lampje: elektrische storing.
Check de handleiding van ZOE: http://nl.e-guide.renault.com/nld/Zoe
Neem contact met de helpdesk op; de auto moet langs de werkplaats voor controle.
NB als dit gebeurt werkt de cruisecontrol niet meer, dit is een veiligheidsmaatregel.
ScHADE
De auto heeft schade voordat jij met je reservering begint
Meld deze schade via de app. Klik op het +-teken en vul de vragen in en maak foto's. Een foto van de hele auto en een foto van de schade. Doe dit op het moment dat je de schade signaleert vóór aanvang van de eigen rit. Wij ontvangen deze melding en zullen actie ondernemen.
Tip: maak een aantal foto's op je eigen telefoon die je op een later moment alsnog aan ons kan mailen.
Heb je schade onderweg?
Neem contact met ons op via de helpdesk. Het nummer vind je op de sticker in de auto bij het linkerraampje aan de bestuurderskant. Op de sleutelhanger vind je ook het telefoonnummer van Renault Route Service voor pech onderweg.
Het is belangrijk dat je voldoende foto's maakt van het hele voertuig, de plaats van de schade en detailfoto's van de schade. Zo kunnen wij de schade spoedig laten herstellen.
Bij schade door aanrijding met iemand of iets anders
Vul het Europees schadeformulier in volgens de instructie:
download schadeformulier
Helpdesk
085 - 73 25 660
Renault Route Service
0800-0303
+31 20 65 35 100 (vanuit het buitenland)
Tesla
0800-0200160
Meld deze schade via de app. Klik op het +-teken en vul de vragen in en maak foto's. Een foto van de hele auto en een foto van de schade. Doe dit op het moment dat je de schade signaleert vóór aanvang van de eigen rit. Wij ontvangen deze melding en zullen actie ondernemen.
Tip: maak een aantal foto's op je eigen telefoon die je op een later moment alsnog aan ons kan mailen.
Heb je schade onderweg?
Neem contact met ons op via de helpdesk. Het nummer vind je op de sticker in de auto bij het linkerraampje aan de bestuurderskant. Op de sleutelhanger vind je ook het telefoonnummer van Renault Route Service voor pech onderweg.
Het is belangrijk dat je voldoende foto's maakt van het hele voertuig, de plaats van de schade en detailfoto's van de schade. Zo kunnen wij de schade spoedig laten herstellen.
Bij schade door aanrijding met iemand of iets anders
Vul het Europees schadeformulier in volgens de instructie:
download schadeformulier
Helpdesk
085 - 73 25 660
Renault Route Service
0800-0303
+31 20 65 35 100 (vanuit het buitenland)
Tesla
0800-0200160
Rijden met badge/Kaartlezer
- Houd de badge KORT (1 sec) voor de kaartlezer. Eerste keer duurt een paar tellen langer, omdat de kaartlezer de reservering binnenhaalt (blauw knipperen). Dan klikt de auto open.
- Let op: als je de badge lang (5 sec) voor de lezer hebt gehouden is de reservering gelijk weer beëindigd en moet je ons nood-nummer bellen (sticker daarvan zit in de auto).
- Tussendoor deuren op slot / van slot: badge kort (1 sec) ervoor houden.
- Zegt het dashboard van de auto ‘kaart invoeren’? Dan zit de startonderbreker er weer op. Oplossing: houd de badge er een keer voor. Dan gaat de startonderbreker er weer af. Dit kan ook van binnenuit.
- Pas als je de auto weer terug in op de standplaats aan de laadpaal hebt gezet, de portieren met de hand dicht hebt gedaan: de badge LANG (5 sec) voorhouden. Hiermee sluit je de reservering af.
Zie filmfragment > Badge. Let op dit werkt alleen bij de ZOE's
HOE WERKT HET MET DE CREDITS
Je kiest je abonnement op basis van het aantal dagen dat je gemiddeld per maand wil rijden. Deze dagen vertalen we naar 'credits' zodat je heel flexibel bent in het gebruik.
Credits: wat kosten ze?
Overdag (7-17.59 u) kost een uurtje rijden je 2 credits, vanaf 18 uur 1 credit, vanaf 21 uur 0,5 en vanaf 23 uur slechts 0,25 credit.
We hanteren fair use en maken per kwartaal de balans op. Rij je een maand niet en de maand daarna meer, dan middelen we dat over het kwartaal.
Rij je vaker meer dan de tijd die is inbegrepen in je credits, dan vragen we je de upgrade te maken. Upgraden kan elke maand door een mailtje te sturen naar info@wedrivesolar.nl
Credits: wat kosten ze?
Overdag (7-17.59 u) kost een uurtje rijden je 2 credits, vanaf 18 uur 1 credit, vanaf 21 uur 0,5 en vanaf 23 uur slechts 0,25 credit.
We hanteren fair use en maken per kwartaal de balans op. Rij je een maand niet en de maand daarna meer, dan middelen we dat over het kwartaal.
Rij je vaker meer dan de tijd die is inbegrepen in je credits, dan vragen we je de upgrade te maken. Upgraden kan elke maand door een mailtje te sturen naar info@wedrivesolar.nl
WINTERBANDEN
We hebben een paar auto’s met winterbanden voor als je naar Duitsland of de wintersport wilt.
Vanwege de steeds zeldzamere sneeuw+koude in Nederland hebben we ervoor gekozen om standaard op onze auto’s geen winterbanden te doen.
Deze gaan namenlijk ten koste van de range en winterbanden gebruiken meer energie per km.
Elektrische auto’s hebben iets minder last van de sneeuw door hun hogere gewicht, maar uiteraard is uitkijken bij gladheid ook met elektrische auto’s 100% van toepassing.
Moet je op pad met sneeuw en gladheid? Kies dan bij voorkeur een Tesla. Deze hebben een betere wegligging.
Vanwege de steeds zeldzamere sneeuw+koude in Nederland hebben we ervoor gekozen om standaard op onze auto’s geen winterbanden te doen.
Deze gaan namenlijk ten koste van de range en winterbanden gebruiken meer energie per km.
Elektrische auto’s hebben iets minder last van de sneeuw door hun hogere gewicht, maar uiteraard is uitkijken bij gladheid ook met elektrische auto’s 100% van toepassing.
Moet je op pad met sneeuw en gladheid? Kies dan bij voorkeur een Tesla. Deze hebben een betere wegligging.