> Support antwoorden op veelgestelde vragen
> Snel op pad met: ZOE ZE50, ZOE40, Kona, IONIQ 5 of Tesla.
> Snel op pad met: ZOE ZE50, ZOE40, Kona, IONIQ 5 of Tesla.
1. Aanmelden Kies je abonnement en meld je aan. We controleren je rijbewijs en betaalgegevens en dan krijg je de info over de inlog voor je smartphone. |
2. App
Activeer eerst je account op het platform mijn.wedrivesolar.nl met je e-mailadres en klik op wachtwoord vergeten. Na de tweestapsverificatie ontvang je een code. Daarna download je de We Drive Solar app voor je smartphone en reserveer je direct een auto. > Apple store iPhone > Playstore Android |
3. Op pad
Check de handleiding over elektrisch rijden in de ZOE, Kona, IONIQ5 of Tesla. Open de auto met de app. Koppel los van de laadpaal en je kunt op pad. Laden onderweg is inbegrepen. Support Ben je gestrand onderweg? Bel dan onze helpdesk 085 - 086 26 60 > schadeformulier > Support antwoord op veelgestelde vragen |
4. Weer thuis
Parkeer bij terugkomst op je vaste plek, koppel de auto aan de laadpaal voor z'n portie zonnestroom en beëindig je reservering. |
De zonneauto
De auto van We Drive Solar is de Renault ZOE, Hyundai Kona, Hyundai IONIQ5 en de Tesla Model 3. Deze comfortabele auto's (airco, navigatie, bluetooth en parkeersensoren) maken elektrisch rijden ideaal, vanwege een bereik van 250 tot bijna 350 km op één batterijlading van de ZOE en 350 tot bijna 400 km bij Kona, IONIQ5 en de Model 3.
De auto van We Drive Solar is de Renault ZOE, Hyundai Kona, Hyundai IONIQ5 en de Tesla Model 3. Deze comfortabele auto's (airco, navigatie, bluetooth en parkeersensoren) maken elektrisch rijden ideaal, vanwege een bereik van 250 tot bijna 350 km op één batterijlading van de ZOE en 350 tot bijna 400 km bij Kona, IONIQ5 en de Model 3.
> Handleidingen, schadeformulier en andere documentenSnel op pad
In de app kun je een korte instructie/handleiding vinden in je reservering. Tesla Model 3
> korte instructie Tesla Model 3 (NL) Renault ZOE ZE50
> korte instructie ZOE ZE50 (NL & English) |
Op pad met Tesla model 3Voor NL-instructiefilms over stuurwiel en spiegels, kofferbak zie: https://www.tesla.com/nl_NL/support/model-3-videos
|
Op pad met de ZOE
Loskoppelen van de laadkabel:
Rijden in ZOE We Drive SolarLaden onderweg & op thuislocatie |
Veelgestelde vragen
Ben je gestrand onderweg? Bel dan onze support 085 - 086 26 60
Staat je vraag er niet bij? Mail naar support@wedrivesolar.nl Algemene vraag? info@wedrivesolar.nl |
|
^ Aanmelden
Voor wie is We Drive Solar?
We Drive Solar is geschikt voor iedereen met een geldig rijbewijs van 18 jaar en ouder.
Ervaring met elektrisch rijden is niet nodig.
Abonnementen
Hoe werkt het
Aanmelden
Ervaring met elektrisch rijden is niet nodig.
Abonnementen
Hoe werkt het
Aanmelden
Is We Drive Solar ook bij mij in de buurt?
We Drive Solar biedt elektrisch rijden aan in Amsterdam, Arnhem, Culemborg, Delft, Den Haag, Driebergen, Ede, Houten, Nieuwegein en Utrecht.
> Kaartje met We Drive Solar auto's
> Lijst met We Drive Solar standplaatsen en type voertuig
Waar vind ik de gereserveerde auto?
We Drive Solar werkt met vaste locaties voor de auto's waar je de auto ophaalt en weer terug zet.
Als je een reservering maakt, laat de app zien welke auto's op het gekozen moment beschikbaar zijn. Je kiest de auto en per mail krijg je nog een reserveringsbevestiging.
Zodra je de virtuele sleutel hebt opgehaald, kun je via de app zien waar de auto daadwerkelijk staat (actuele locatie) en wat het actuele bereik van de accu is.
Zet de auto na afloop terug op de vaste standplaats en sluit deze altijd aan op de laadpaal. Kan dat niet, informeer ons dan bij welke andere laadpaal je de auto parkeert en zorg voor parkeergeld.
> Kaartje met We Drive Solar auto's
> Lijst met We Drive Solar standplaatsen en type voertuig
Waar vind ik de gereserveerde auto?
We Drive Solar werkt met vaste locaties voor de auto's waar je de auto ophaalt en weer terug zet.
Als je een reservering maakt, laat de app zien welke auto's op het gekozen moment beschikbaar zijn. Je kiest de auto en per mail krijg je nog een reserveringsbevestiging.
Zodra je de virtuele sleutel hebt opgehaald, kun je via de app zien waar de auto daadwerkelijk staat (actuele locatie) en wat het actuele bereik van de accu is.
Zet de auto na afloop terug op de vaste standplaats en sluit deze altijd aan op de laadpaal. Kan dat niet, informeer ons dan bij welke andere laadpaal je de auto parkeert en zorg voor parkeergeld.
Meer bestuurders op hetzelfde abonnement
Bij het aanmelden kun je direct één huisgenoot extra aanmelden.
Huisgenoten of collega's bij een bedrijfsabonnement kunnen het afgesloten abonnement 'samen delen'.
Vul samen met de hoofdabonnee het 'aanvragen extra account' formulier in met een scan van een geldig rijbewijs en je kunt ook op pad. Ook gelijktijdig zelfs met meerdere auto's.
Huisgenoten of collega's bij een bedrijfsabonnement kunnen het afgesloten abonnement 'samen delen'.
Vul samen met de hoofdabonnee het 'aanvragen extra account' formulier in met een scan van een geldig rijbewijs en je kunt ook op pad. Ook gelijktijdig zelfs met meerdere auto's.
^ Reserveren en de app gebruiken
Hoe werkt reserveren en openen met de app?
Met de We Drive Solar app reserveert, open en sluit je de auto. De auto is alleen te openen wanneer deze is gereserveerd. Afsluiten gebeurt ook met de app. Om de app te kunnen gebruiken is iOS of Android nodig.
Download de app We Drive Solar voor je smartphone en reserveer direct een auto.
> Apple store iPhone
> Playstore Android
Bekijk de handleidingen voor het reserveren, gebruik en laden.
In de auto's vind je ook altijd een sticker met het telefoonnummer van de helpdesk, in het geval dat de auto niet open gaat. De helpdesk kan kijken of de reservering geldig is en zelfs de auto vanaf een afstand openen en sluiten. Meestal is de tip: nog een keer in de app op openen klikken;-)
Download de app We Drive Solar voor je smartphone en reserveer direct een auto.
> Apple store iPhone
> Playstore Android
Bekijk de handleidingen voor het reserveren, gebruik en laden.
In de auto's vind je ook altijd een sticker met het telefoonnummer van de helpdesk, in het geval dat de auto niet open gaat. De helpdesk kan kijken of de reservering geldig is en zelfs de auto vanaf een afstand openen en sluiten. Meestal is de tip: nog een keer in de app op openen klikken;-)
Ik weet niet waar de auto staat
In je reservering zie je een kaartje met de standlocatie en de actuele locatie van het voertuig.
Voorbeeld hoe je dat doet: film (17 sec)
Zet het voertuig na afloop van je reservering terug op de standlocatie.
Voorbeeld hoe je dat doet: film (17 sec)
Zet het voertuig na afloop van je reservering terug op de standlocatie.
IK HEB DE AUTO GERESERVEERD, MAAR HIJ IS ER NIET
Check in de app wat de actuele plek van de auto is. Meestal staat de auto in de buurt aan een andere laadpaal. Voorbeeld hoe je dat doet: film (17 sec)
Het kan voorkomen dat de auto er niet is omdat een andere klant te laat terug is. Heel vervelend. In dat geval kun je, indien beschikbaar, gebruik maken van een andere auto van We Drive Solar in de buurt.
Bel daarvoor de supportdesk 085 - 0862660
Plannen van je reis
We vragen je rekening te houden met de eventuele laadtijd, onverwachte omleidingen of files en daarom je reservering ruim te plannen. Ga je ver, hou dan ook wat extra tijd van te voren aan, zodat je zeker weet dat de auto na de vorige rit helemaal vol is.
Het kan voorkomen dat de auto er niet is omdat een andere klant te laat terug is. Heel vervelend. In dat geval kun je, indien beschikbaar, gebruik maken van een andere auto van We Drive Solar in de buurt.
Bel daarvoor de supportdesk 085 - 0862660
Plannen van je reis
We vragen je rekening te houden met de eventuele laadtijd, onverwachte omleidingen of files en daarom je reservering ruim te plannen. Ga je ver, hou dan ook wat extra tijd van te voren aan, zodat je zeker weet dat de auto na de vorige rit helemaal vol is.
Ik heb mij buitengesloten
Maak een reservering aan van 10 minuten om toegang te verkrijgen tot het voertuig. Kan dat niet, bel met het supportnummer 085 086 26 60. Wij kunnen de auto op afstand openen en sluiten.
Ik kan niet op tijd terug zijn
Wijzig de eindtijd van je reservering. Is dat niet mogelijk, dan is er al een volgende klant met een reservering, die je niet wil duperen. Bel dus met het supportnummer 085 086 26 60.
De deuren openen niet
De deur van de auto gaat niet open?
Controleer of je bluetooth hebt aangezet.
Zorg dat je binnen een straal van twee meter van de auto staat. Daarbuiten kan de verbinding te zwak zijn.
Na het openen, kun je zelf de portieren met de hand openen.
Ik kan niet starten
Vaak is de oorzaak dat de startonderbreker er weer op zit. Druk in de app nogmaals op openen.
Brandt het groene lampje (in de Kona of ZOE) bij het raam? Zo nee, neem contact op met de supportdesk.
Controleer of je bluetooth hebt aangezet.
Zorg dat je binnen een straal van twee meter van de auto staat. Daarbuiten kan de verbinding te zwak zijn.
Na het openen, kun je zelf de portieren met de hand openen.
Ik kan niet starten
Vaak is de oorzaak dat de startonderbreker er weer op zit. Druk in de app nogmaals op openen.
Brandt het groene lampje (in de Kona of ZOE) bij het raam? Zo nee, neem contact op met de supportdesk.
Ik krijg geen connectie met het voertuig
Ga terug naar home en open de reservering opnieuw. De virtuele sleutel wordt opnieuw opgehaald.
Sta je bij de juiste auto? Check voor de zekerheid het kenteken.
Heb je de bluetooth verbinding aan staan?
Werkt het nog niet, bel dan de support op 085 086 26 60.
Sta je bij de juiste auto? Check voor de zekerheid het kenteken.
Heb je de bluetooth verbinding aan staan?
Werkt het nog niet, bel dan de support op 085 086 26 60.
Ik ervaar problemen met de app
Sluit de app af en probeer het nog een keer.
Lukt dat niet, dan helpt het opnieuw installeren van de app in veel voorkomende gevallen.
> Apple store iPhone
> Playstore Android
Of neem contact op met de helpdesk: 085 - 086 26 60.
Lukt dat niet, dan helpt het opnieuw installeren van de app in veel voorkomende gevallen.
> Apple store iPhone
> Playstore Android
Of neem contact op met de helpdesk: 085 - 086 26 60.
Welke app heb ik nodig?
Download de app WeDriveSolar voor je smartphone en reserveer direct een auto.
> Apple store iPhone
> Playstore Android
> Apple store iPhone
> Playstore Android
TWEESTAPS VERIFICATIE INSTELLEN
Jouw inloggegevens worden beveiligd via een SMS-code. Dit stel je zo in:
* Download de nieuwste We Drive Solar-app.
** Klopt je mobiele nummer niet, klik dan op ’Niet nu'. Stuur vervolgens een e-mail naar info@wedrivesolar.nl met je juiste mobiele nummer. Wij bellen je binnen maximaal 2 werkdagen om je verder te helpen.
- log in (met gebruikersnaam en wachtwoord)
- de eerste keer bevestig je de laatste 4 cijfers van je mobiele nummer**
- je voert de ontvangen SMS-code in
* Download de nieuwste We Drive Solar-app.
** Klopt je mobiele nummer niet, klik dan op ’Niet nu'. Stuur vervolgens een e-mail naar info@wedrivesolar.nl met je juiste mobiele nummer. Wij bellen je binnen maximaal 2 werkdagen om je verder te helpen.
Kan ik de auto een weekend of een week meenemen?
Ja, dat kan. Je kan de auto reserveren voor een weekendje weg of zelfs één of meerdere weken op vakantie. Voor een vakantie kan het slim zijn om je abonnement voor die maand te upgraden. Dat is vaak goedkoper dan een auto huren.
Vraag ons om advies welke auto's het meest geschikt zijn om mee naar het buitenland te gaan: info@wedrivesolar.nl
Vraag ons om advies welke auto's het meest geschikt zijn om mee naar het buitenland te gaan: info@wedrivesolar.nl
Je favoriete AUTO'S
Je favoriete auto's kies je in de app, door als je een auto hebt gekozen het hartje aan te klikken. Wil je in de buurt of in een andere stad een auto kiezen, dan typ je eenvoudig de straat in of selecteer je op de kaart.
^ Laden/ontkoppelen en rijden
Waar ligt de laadpas?
In de auto ligt een laadpas. Dit pasje in de vorm van een druppel zit aan de gele sleutelhanger en ligt - meestal - in het dashboardkastje of in de middenconsole (of klik de armsteun open). Niet gevonden? Zoek dan in de deuren of achterbak...
Laat de laadpas in de auto. Die heb je nodig om de laadkabel te (ont)koppelen.
Laat de laadpas in de auto. Die heb je nodig om de laadkabel te (ont)koppelen.
Hoe werkt het opladen van de auto?
Hoe werkt het laden van de auto
> Opladen.
Laden Renault ZOE
Waar ligt de laadpas
In de auto ligt een laadpas. Dit pasje in de vorm van een druppel zit aan de sleutelhanger en ligt - meestal - in het dashboardkastje of in de middenconsole. Laat de laadpas in de auto. Die heb je nodig om de laadkabel te (ont)koppelen.
Hoe lang doet de laadpaal er over om de lege batterij op te laden?
Het laadpunt betreft een snel smart solar charging laadpunt. Hiermee kan de We Drive Solar gemiddeld 100 km per uur worden bijgeladen! In iets meer dan 2 uur is de auto hiermee weer bijna volgeladen.
Kan ik ook gebruik maken van andere laadpalen met de We Drive Solar auto?
Dat kan, de pas in de auto werkt op alle openbare laadpalen.
Kan ik overal in NL opladen?
Ja, de Hyundai Kona of Renault ZOE die je via We Drive Solar gaat gebruiken, kun je overal in Nederland opladen. Langs de snelwegen, maar ook in steden en dorpen.
Via een app zie je precies waar de laadpalen zich bevinden.
Gebruik voor de Tesla Model 3 onderweg de Tesla Superchargers om snel op te laden.
Hoe krijg ik de laadkabel weer los?
Om de stekker te ontgrendelen dien je het laadpasje (opgeborgen in het dashboardkastje) voor de kaartlezer te houden op de laadpaal. Hiermee stop je de laadsessie. De laadpaal zal de stekker vrijgeven. Lukt dit niet meteen, probeer het dan nogmaals.
Blijft deze geblokkeerd, neem dan contact op via de helpdesk. Wij kunnen op afstand de laadpaal resetten waardoor de stekker loskomt!
De kabel van de auto kun je loskoppelen door op het knopje met stekkericoon te drukken, linksonder naast het stuur.
> Opladen.
Laden Renault ZOE
- Druk op het knopje in de auto om het voorklepje te openen.
- Als eerste de blauwe stekker in de auto steken. Let op: stekker recht en diep insteken. De auto geeft een klik als het goed gaat, dan vergrendelt de stekker zich. Als de stekker scheef zit, gaat het Z.E lampje bij de stekker in de auto rood branden. Dan is het nodig om de stekker met het knopje in de auto weer los te halen en het opnieuw te doen.
- zwarte stekker in de laadpaal steken: recht én stevig.
- de druppel tegen de rechthoekige RFID reader houden om de laadsessie te activeren. (de laadpaal kleurt een andere kleur: let op de kleuren bij onze laadpalen kleuren soms anders dan je gewend bent, controleer daarom het laden IN de auto).
- controleer in de auto of het laden lukt: in het dashboard verschijnt de benodigde tijd. Wacht totdat je de aangegeven tijd ziet. Ook geeft de auto een hoge piep.
- Verschijnt er een foutmelding? Bijv dashboard kleurt rood en geeft de melding: controleer verbinding. Haal alle stekkers los en begin weer bij stap 1. Om de stekker te ontkoppelen bij de laadpaal moet je de druppel voor de RFIDreader aan de paal houden. Lukt het na een paar keer proberen nog niet? Neem contact op met de helpdesk.
- Geeft de paal een rode lamp: storing. Bel dan met het storingsnummer dat op de laadpaal aangegeven staat. Daar staat ook een nummer van de laadpaal op. P.S. ook onze support kan van afstand de laadpaal resetten. Maar het is dan wel nodig dat de klant zelf de stekker opnieuw wil insteken;-)
Waar ligt de laadpas
In de auto ligt een laadpas. Dit pasje in de vorm van een druppel zit aan de sleutelhanger en ligt - meestal - in het dashboardkastje of in de middenconsole. Laat de laadpas in de auto. Die heb je nodig om de laadkabel te (ont)koppelen.
Hoe lang doet de laadpaal er over om de lege batterij op te laden?
Het laadpunt betreft een snel smart solar charging laadpunt. Hiermee kan de We Drive Solar gemiddeld 100 km per uur worden bijgeladen! In iets meer dan 2 uur is de auto hiermee weer bijna volgeladen.
Kan ik ook gebruik maken van andere laadpalen met de We Drive Solar auto?
Dat kan, de pas in de auto werkt op alle openbare laadpalen.
Kan ik overal in NL opladen?
Ja, de Hyundai Kona of Renault ZOE die je via We Drive Solar gaat gebruiken, kun je overal in Nederland opladen. Langs de snelwegen, maar ook in steden en dorpen.
Via een app zie je precies waar de laadpalen zich bevinden.
Gebruik voor de Tesla Model 3 onderweg de Tesla Superchargers om snel op te laden.
Hoe krijg ik de laadkabel weer los?
Om de stekker te ontgrendelen dien je het laadpasje (opgeborgen in het dashboardkastje) voor de kaartlezer te houden op de laadpaal. Hiermee stop je de laadsessie. De laadpaal zal de stekker vrijgeven. Lukt dit niet meteen, probeer het dan nogmaals.
Blijft deze geblokkeerd, neem dan contact op via de helpdesk. Wij kunnen op afstand de laadpaal resetten waardoor de stekker loskomt!
De kabel van de auto kun je loskoppelen door op het knopje met stekkericoon te drukken, linksonder naast het stuur.
Praktische tips
Maak een autotasje en doe daar spullen in als: telefoonoplader, zonnebril, schoonmaakdoekjes, je snoepjes voor onderweg, toiletartikelen. Zo is de We Drive Solar in het gebruik echt je 'eigen auto'.
Trekhaak gebruiken
In de app zie je welke auto's voorzien zijn van een trekhaak. In die auto's ligt een witte kentekenplaat. In de achterbak of in de frunk (het voorste deel van de Tesla, te openen door in het scherm binnen op de autoafbeelding te klikken.)
PS Tip voor de zekerheid neem je een wit karton en zwarte stift mee, voor het geval dat de vorige deze is vergeten op zijn fietsendrager. Geef dit wel aan ons door, dan zorgen we voor vervanging en spreken we de vorige klant aan.
PS Tip voor de zekerheid neem je een wit karton en zwarte stift mee, voor het geval dat de vorige deze is vergeten op zijn fietsendrager. Geef dit wel aan ons door, dan zorgen we voor vervanging en spreken we de vorige klant aan.
Handleidingen
Van reserveren tot rijden
> Laden en apps
Hyundai IONIQ 5
> korte instructie IONIQ 5
> handleiding IONIQ 5
Hyundai Kona
> korte instructie NL + ENG
> handleiding Kona
Tesla Model 3
> korte instructie Tesla Model 3 (NL)
> handleiding Tesla Model 3
ZOE ZE40 R90 en Q90
> korte instructie ZOE ZE40 (NL & English)
> handleiding ZOE ZE40
ZOE ZE50
> korte instructie ZOE ZE50 (NL & English)
> handleiding ZOE ZE50
> Laden en apps
Hyundai IONIQ 5
> korte instructie IONIQ 5
> handleiding IONIQ 5
Hyundai Kona
> korte instructie NL + ENG
> handleiding Kona
Tesla Model 3
> korte instructie Tesla Model 3 (NL)
> handleiding Tesla Model 3
ZOE ZE40 R90 en Q90
> korte instructie ZOE ZE40 (NL & English)
> handleiding ZOE ZE40
ZOE ZE50
> korte instructie ZOE ZE50 (NL & English)
> handleiding ZOE ZE50
Laden op zonnestroom
Hoe kan de We Drive Solar auto door de zon worden geladen?
De laadpalen van We Drive Solar worden voorzien door zonnestroom die is opgewekt door 10.000 zonnepanelen in de regio. Hierdoor hoef je zelf geen zonnepanelen te hebben om te kunnen rijden op de zon.
Heb ik zelf zonnepanelen nodig om mee te doen?
Nee, dat is niet nodig. Via We Drive Solar is er ruim voldoende (zonne)stroom om alle auto’s te voorzien.
De laadpalen van We Drive Solar worden voorzien door zonnestroom die is opgewekt door 10.000 zonnepanelen in de regio. Hierdoor hoef je zelf geen zonnepanelen te hebben om te kunnen rijden op de zon.
Heb ik zelf zonnepanelen nodig om mee te doen?
Nee, dat is niet nodig. Via We Drive Solar is er ruim voldoende (zonne)stroom om alle auto’s te voorzien.
Verloren & Gevonden voorwerpen
Ik ben iets kwijt / vergeten uit de auto te halen.
Sta je nog bij de auto? Dan kun je het snel zelf oplossen. Je kunt de auto namelijk zelf nog een keer openen, net na het afsluiten door een nieuwe korte reservering van 10 minuten te maken. Lukt het echt niet? Dan kun je het supportnummer bellen om de auto op afstand te kunnen openen.
Ik heb iets gevonden in de auto van een vorige klant
Meestal kun je het gevonden voorwerp gewoon in de auto laten liggen, omdat onze auto's vaak door dezelfde klanten worden gebruikt. Je mag ons met een foto informeren, zodat wij actief de vorige klanten kunnen benaderen om hen erop te attenderen via support@wedrivesolar.nl.
Sta je nog bij de auto? Dan kun je het snel zelf oplossen. Je kunt de auto namelijk zelf nog een keer openen, net na het afsluiten door een nieuwe korte reservering van 10 minuten te maken. Lukt het echt niet? Dan kun je het supportnummer bellen om de auto op afstand te kunnen openen.
Ik heb iets gevonden in de auto van een vorige klant
Meestal kun je het gevonden voorwerp gewoon in de auto laten liggen, omdat onze auto's vaak door dezelfde klanten worden gebruikt. Je mag ons met een foto informeren, zodat wij actief de vorige klanten kunnen benaderen om hen erop te attenderen via support@wedrivesolar.nl.
ONDERWEG Een laadpaal vinden
Het is verstandig om bij een lange reis het laden onderweg op een rijtje te hebben. Op verschillende websites vind je laadpalen:
Nederland:
https://www.oplaadpalen.nl
Tesla snelladers:
Tesla.com
Europa:
https://chargemap.com/map
Nederland:
https://www.oplaadpalen.nl
Tesla snelladers:
Tesla.com
Europa:
https://chargemap.com/map
DE AUTO START NIET
Zet je voet op het rempedaal en dan kun je de auto (ZOE, Kona of IONIQ 5) aan zetten met de startknop naast het stuur. Als je dan nog niet kunt starten, zie je meestal een melding 'kaart invoeren' of 'key not detected'. De startonderbreker is er dan weer op gegaan. Die haal je er af door nog een keer op openen te klikken in de app.
Tesla
De Tesla heeft geen aparte startknop. Dus na het instellen van de spiegels, je navigatie etc. kun je direct wegrijden.
Zet altijd je voet op het rempedaal voor je de auto in Drive of Reverse zet.
Start de auto nog niet? Dan kan het zijn dat je met de app nogmaals op 'openen' moet klikken omdat de startonderbreker er weer op is gegaan. Dit is een veiligheidsmaatregel en met de app gemakkelijk weer te activeren.
Rijden met kaartlezer is niet mogelijk bij de Tesla.
ZOE
Zet altijd je voet op het rempedaal voor je de auto start door op de startknop te drukken bij de ZOE. Doe je dat niet dan zal de auto niet ‘starten’. Omdat het een elektrisch auto is hoor je de motor niet starten. De indicaties op het dashboard laten zien of je kunt rijden of niet: wacht op 'Ready'.
Start de auto nog niet? Dan kan het zijn dat je met de app nogmaals op 'openen' moet klikken omdat de startonderbreker er weer op is gegaan. Dit is een veiligheidsmaatregel en met de app gemakkelijk weer te activeren.
Rij je met de kaartlezer op het raam: hou dan je kaart of druppel nog een keer voor de kaartlezer om een sein te geven aan de startonderbreker.
Problemen met de pook bij ZOE
Kun je de pook niet bewegen? Het kan zijn dat de startonderbreker er nog op zit. Zet de auto aan, wacht op 'Ready', druk het rempedaal volledig in en schakel de pook naar D.
Lukt dit niet? Soms helpt het om de auto uit te zetten. Ca 10 min te wachten en het nog een keer te proberen.
Lukt het nog niet? Bel de supportdesk.
Tesla
De Tesla heeft geen aparte startknop. Dus na het instellen van de spiegels, je navigatie etc. kun je direct wegrijden.
Zet altijd je voet op het rempedaal voor je de auto in Drive of Reverse zet.
Start de auto nog niet? Dan kan het zijn dat je met de app nogmaals op 'openen' moet klikken omdat de startonderbreker er weer op is gegaan. Dit is een veiligheidsmaatregel en met de app gemakkelijk weer te activeren.
Rijden met kaartlezer is niet mogelijk bij de Tesla.
ZOE
Zet altijd je voet op het rempedaal voor je de auto start door op de startknop te drukken bij de ZOE. Doe je dat niet dan zal de auto niet ‘starten’. Omdat het een elektrisch auto is hoor je de motor niet starten. De indicaties op het dashboard laten zien of je kunt rijden of niet: wacht op 'Ready'.
Start de auto nog niet? Dan kan het zijn dat je met de app nogmaals op 'openen' moet klikken omdat de startonderbreker er weer op is gegaan. Dit is een veiligheidsmaatregel en met de app gemakkelijk weer te activeren.
Rij je met de kaartlezer op het raam: hou dan je kaart of druppel nog een keer voor de kaartlezer om een sein te geven aan de startonderbreker.
Problemen met de pook bij ZOE
Kun je de pook niet bewegen? Het kan zijn dat de startonderbreker er nog op zit. Zet de auto aan, wacht op 'Ready', druk het rempedaal volledig in en schakel de pook naar D.
Lukt dit niet? Soms helpt het om de auto uit te zetten. Ca 10 min te wachten en het nog een keer te proberen.
Lukt het nog niet? Bel de supportdesk.
^ Over de auto's, voorzieningen en verzekering
Handleidingen
Hyundai IONIQ5
> korte instructie IONIQ5
> handleiding IONIQ5
Hyundai Kona
> Korte instructie Kona
> handleiding Kona
Tesla Model 3
> korte instructie Tesla Model 3 (NL)
> handleiding Tesla Model 3
ZOE ZE40 R90 en Q90
> korte instructie ZOE ZE40 (NL & English)
> handleiding ZOE ZE40
ZOE ZE50
> korte instructie ZOE ZE50 (NL & English)
> handleiding ZOE ZE50
> korte instructie IONIQ5
> handleiding IONIQ5
Hyundai Kona
> Korte instructie Kona
> handleiding Kona
Tesla Model 3
> korte instructie Tesla Model 3 (NL)
> handleiding Tesla Model 3
ZOE ZE40 R90 en Q90
> korte instructie ZOE ZE40 (NL & English)
> handleiding ZOE ZE40
ZOE ZE50
> korte instructie ZOE ZE50 (NL & English)
> handleiding ZOE ZE50
Mag mijn huisdier mee?
Nee. We gunnen ook klanten met een allergie een prettige reis in de We Drive Solar auto's.
Welke WE DRIVE SOLAR auto's zijn er
De We Drive Solar auto
Je kunt rijden in een Renault ZOE, Tesla Model 3 (met of zonder trekhaak, zomer/winter of vierseizoenenbanden), Hyundai Kona en Hyundai IONIQ 5.
Welke extra voorzieningen heeft de auto?
Standaard wordt in de auto navigatie, parkeersensoren, airconditioning en radio met bluetooth meegeleverd.
Standaard zijn de auto's uitgerust met zomerbanden. Sommige auto's hebben een trekhaak en/of winter- of vierseizoenenbanden. Check hier waar die staan:
- met trekhaak
- met winter/vierseizoenenbanden
Extra's bij te huren zolang de voorraad strekt
- sneeuwkettingen voor de Tesla model 3
Informeer tijdig voor de beschikbaarheid. Ophalen/terugbrengen in overleg: info@wedrivesolar.nl
Je kunt rijden in een Renault ZOE, Tesla Model 3 (met of zonder trekhaak, zomer/winter of vierseizoenenbanden), Hyundai Kona en Hyundai IONIQ 5.
Welke extra voorzieningen heeft de auto?
Standaard wordt in de auto navigatie, parkeersensoren, airconditioning en radio met bluetooth meegeleverd.
Standaard zijn de auto's uitgerust met zomerbanden. Sommige auto's hebben een trekhaak en/of winter- of vierseizoenenbanden. Check hier waar die staan:
- met trekhaak
- met winter/vierseizoenenbanden
Extra's bij te huren zolang de voorraad strekt
- sneeuwkettingen voor de Tesla model 3
Informeer tijdig voor de beschikbaarheid. Ophalen/terugbrengen in overleg: info@wedrivesolar.nl
Welke banden?
Standaard zijn de auto's uitgerust met zomerbanden.
Vanwege de steeds zeldzamere sneeuw+koude in Nederland hebben we ervoor gekozen om standaard op onze auto’s geen winterbanden te doen.
Deze gaan namelijk ten koste van de range en winterbanden gebruiken meer energie per km.
Elektrische auto’s hebben iets minder last van de sneeuw door hun hogere gewicht, maar uiteraard is uitkijken bij gladheid ook met elektrische auto’s 100% van toepassing.
We hebben een paar Tesla's en Kona's met vier-seizoensbanden voor als je naar Duitsland of de wintersport wilt.
Vanwege de steeds zeldzamere sneeuw+koude in Nederland hebben we ervoor gekozen om standaard op onze auto’s geen winterbanden te doen.
Deze gaan namelijk ten koste van de range en winterbanden gebruiken meer energie per km.
Elektrische auto’s hebben iets minder last van de sneeuw door hun hogere gewicht, maar uiteraard is uitkijken bij gladheid ook met elektrische auto’s 100% van toepassing.
We hebben een paar Tesla's en Kona's met vier-seizoensbanden voor als je naar Duitsland of de wintersport wilt.
Verzekering
Hoe is de We Drive Solar auto verzekerd?
De auto is goed verzekerd (WA Casco). Ook jij en je inzittenden zijn verzekerd.
Bouw je rechten op als je schadevrij rijdt?
Je kunt net als bij een lease-contract na afloop een verklaring opvragen voor schadevrije jaren.
Hoe werkt het met schades?
Voor elke niet verhaalbare schade bedraagt het eigen risico
maximaal € 350,- per gebeurtenis.
De auto is goed verzekerd (WA Casco). Ook jij en je inzittenden zijn verzekerd.
Bouw je rechten op als je schadevrij rijdt?
Je kunt net als bij een lease-contract na afloop een verklaring opvragen voor schadevrije jaren.
Hoe werkt het met schades?
Voor elke niet verhaalbare schade bedraagt het eigen risico
maximaal € 350,- per gebeurtenis.
Schade
De auto heeft schade voordat jij met je reservering begint
Meld deze schade via de app. Klik op het +-teken en vul de vragen in en maak foto's. Een foto van de hele auto en een foto van de schade. Doe dit op het moment dat je de schade signaleert vóór aanvang van de eigen rit. Wij ontvangen deze melding en zullen actie ondernemen.
Tip: maak een aantal foto's op je eigen telefoon die je op een later moment alsnog aan ons kan mailen.
Heb je schade onderweg?
Neem contact met ons op via de helpdesk. Het nummer vind je op de sticker in de auto bij het linkerraampje aan de bestuurderskant. Op de sleutelhanger vind je ook het telefoonnummer van Servicenummers voor pech onderweg.
Het is belangrijk dat je voldoende foto's maakt van het hele voertuig, de plaats van de schade en detailfoto's van de schade. Zo kunnen wij de schade spoedig laten herstellen.
Bij schade door aanrijding met iemand of iets anders
Vul het Europees schadeformulier in volgens de instructie:
download schadeformulier
Hoe werkt het met schades?
Voor elke niet verhaalbare schade bedraagt het eigen risico maximaal € 350,- per gebeurtenis.
Helpdesk
085 - 086 26 60
Renault Route Service
0800-0303
+31 20 65 35 100 (vanuit het buitenland)
Tesla
0800-0200160
Meld deze schade via de app. Klik op het +-teken en vul de vragen in en maak foto's. Een foto van de hele auto en een foto van de schade. Doe dit op het moment dat je de schade signaleert vóór aanvang van de eigen rit. Wij ontvangen deze melding en zullen actie ondernemen.
Tip: maak een aantal foto's op je eigen telefoon die je op een later moment alsnog aan ons kan mailen.
Heb je schade onderweg?
Neem contact met ons op via de helpdesk. Het nummer vind je op de sticker in de auto bij het linkerraampje aan de bestuurderskant. Op de sleutelhanger vind je ook het telefoonnummer van Servicenummers voor pech onderweg.
Het is belangrijk dat je voldoende foto's maakt van het hele voertuig, de plaats van de schade en detailfoto's van de schade. Zo kunnen wij de schade spoedig laten herstellen.
Bij schade door aanrijding met iemand of iets anders
Vul het Europees schadeformulier in volgens de instructie:
download schadeformulier
Hoe werkt het met schades?
Voor elke niet verhaalbare schade bedraagt het eigen risico maximaal € 350,- per gebeurtenis.
Helpdesk
085 - 086 26 60
Renault Route Service
0800-0303
+31 20 65 35 100 (vanuit het buitenland)
Tesla
0800-0200160
Ik heb een ongeluk gehad
Hopelijk heb je geen persoonlijk letsel. Handel alsof het jouw persoonlijk bezit is. Vul altijd het schadeformulier in voorzien van de noodzakelijke gegevens en handtekeningen. Meld dit vervolgens via de schademelding in de app, per e-mail (support@goodmoovs.com) of via het supportnummer.
Ik heb technische problemen
Ik kan niet meer verder rijden door schade of andere technische problemen, wat nu?
Al onze voertuigen zijn aangesloten bij de afsleepdienst. Bel deze en zij zullen je verder helpen.
Renault routeservice: +31 (0)88-303 5 303.
Tesla Roadside Assistance: 0800 020 0160
Hyundai pechservice: 088-3663999
Al onze voertuigen zijn aangesloten bij de afsleepdienst. Bel deze en zij zullen je verder helpen.
Renault routeservice: +31 (0)88-303 5 303.
Tesla Roadside Assistance: 0800 020 0160
Hyundai pechservice: 088-3663999
Er verschijnt een storingsmelding in de auto
Soms vertonen auto's een storing of ervaar je een storing. Wat moet je dan doen?
Oranje lampje / cruise control
In het dashboard van de ZOE verschijnt een oranje lampje: elektrische storing.
Neem contact met de helpdesk op; de auto moet langs de werkplaats voor controle.
NB als dit gebeurt werkt de cruisecontrol niet meer, dit is een veiligheidsmaatregel.
Oranje lampje / cruise control
In het dashboard van de ZOE verschijnt een oranje lampje: elektrische storing.
Neem contact met de helpdesk op; de auto moet langs de werkplaats voor controle.
NB als dit gebeurt werkt de cruisecontrol niet meer, dit is een veiligheidsmaatregel.
VERGELIJKING MET MIJN EIGEN AUTO
Is de We Drive Solar auto duurder dan zelf een auto leasen / bezitten?
Doordat de kosten, zoals onderhoud, verzekeringen en parkeervergunning gedeeld worden, is We Drive Solar meestal voordeliger dan zelf een auto bezitten of leasen.
Doordat de kosten, zoals onderhoud, verzekeringen en parkeervergunning gedeeld worden, is We Drive Solar meestal voordeliger dan zelf een auto bezitten of leasen.
WELKE TESLA OF IONIQ HEEFT EEN TREKHAAK?
We hebben een aantal voertuigen met een trekhaak. In principe is de witte kentekenplaat te vinden in de 'frunk', de bagageruimte voor in de Tesla (openen via het scherm).
In de app zie je bij kenmerken van de auto of je gekozen auto een trekhaak heeft.
Houten - Tesla met trekhaak:
L-376-DT Robiniahout
IJsselstein - Tesla met trekhaak:
L-516-LF Koningin Julianalaan 43
Utrecht - Tesla met trekhaak of IONIQ:
P-326-GR Bartoklaan IONIQ 5 met trekhaak
L-513-LF Kanaalweg
K-139-GP Curacaostraat
H-594-JL JP Coenstraat
L-538-BK 2e Daalsedijk 105
K-963-HR Aquamarijnlaan 17
K-491-GV Molenwerfsteeg 25
H-117-JN Agaatvlindersingel 32
N-434-FJ Molenbeekstraat
P-242-JZ Stalpaert van der Wielenstraat Hyundai IONIQ5_V2G met trekhaak
P-514-GN Oosterlengte Hyundai IONIQ5 met trekhaak
In de auto stel je in als je de trekhaak gaat gebruiken. Hou er rekening mee dat als je de trekhaak gebruikt, je meer gewicht meeneemt en de range minder ver is. Hou rekening met laden onderweg. Met de druppel kun je overal aan openbare laadpunten opladen. Onderweg is het aanbevolen om gebruik te maken van het Supercharger netwerk van Tesla. Daar heb je geen laadpas voor nodig, je gebruikt de kabel van de Supercharger zelf.
Let op bij de Tesla heb je 13 polige aansluiting, bij de IONIQ 7 polig.
(wijzigingen voorbehouden 14-03-2023)
In de app zie je bij kenmerken van de auto of je gekozen auto een trekhaak heeft.
Houten - Tesla met trekhaak:
L-376-DT Robiniahout
IJsselstein - Tesla met trekhaak:
L-516-LF Koningin Julianalaan 43
Utrecht - Tesla met trekhaak of IONIQ:
P-326-GR Bartoklaan IONIQ 5 met trekhaak
L-513-LF Kanaalweg
K-139-GP Curacaostraat
H-594-JL JP Coenstraat
L-538-BK 2e Daalsedijk 105
K-963-HR Aquamarijnlaan 17
K-491-GV Molenwerfsteeg 25
H-117-JN Agaatvlindersingel 32
N-434-FJ Molenbeekstraat
P-242-JZ Stalpaert van der Wielenstraat Hyundai IONIQ5_V2G met trekhaak
P-514-GN Oosterlengte Hyundai IONIQ5 met trekhaak
In de auto stel je in als je de trekhaak gaat gebruiken. Hou er rekening mee dat als je de trekhaak gebruikt, je meer gewicht meeneemt en de range minder ver is. Hou rekening met laden onderweg. Met de druppel kun je overal aan openbare laadpunten opladen. Onderweg is het aanbevolen om gebruik te maken van het Supercharger netwerk van Tesla. Daar heb je geen laadpas voor nodig, je gebruikt de kabel van de Supercharger zelf.
Let op bij de Tesla heb je 13 polige aansluiting, bij de IONIQ 7 polig.
(wijzigingen voorbehouden 14-03-2023)
EXTRA'S RESERVEREN: SNEEUWKETTINGEN, DAKDRAGERS, FIETSDRAGERS etc.
Zoek je dakdragers, sneeuwkettingen, skidragers, dakkoffers, fietsdragers of andere speciale voorzieningen dan kan je terecht bij Topspace in Utrecht en op 75 andere locaties in het land.
WELKE TESLA of KONA HEEFT VIERSEIZOENENBANDEN
We hebben een aantal Kona's en Tesla's uitgevoerd met vierseizoenenbanden. Het gaat bij Tesla om Continental Allseason Contact banden, die met een 3PMFS-label voldoen aan de Duitse en Oostenrijkse eisen.
In de app kun je bij kenmerken van de auto checken of je gekozen auto vierseizoenenbanden heeft.
Er zitten geen sneeuwkettingen in de auto. Een set sneeuwkettingen is bij ons afzonderlijk te huur voor € 15 per week. Informeer naar de beschikbaarheid via info@wedrivesolar.nl
Utrecht: Tesla met vierseizoenenbanden
N-866-RN Arthur van Schendelstraat 247
N-880-RN Busken Huetstraat
N-800-RN Thorbeckelaan
N-828-RN Heivlinder 36 (tijdelijk)
Driebergen Tesla met winterbanden
Long range
XN-961-T Hoofdstraat 8
Delft
H-990-SZ Duke Ellingtonstraat Tesla Model 3 SR+
Kona's met vierseizoenenbanden
P-799-KN
P-798-KN
P-797-KN
P-796-KN
P-795-KN
P-794-KN
P-793-KN
P-792-KN
P-791-KN
P-804-KN
P-802-KN
P-801-KN
P-803-KN
(wijzigingen voorbehouden 20-10-2022)
In de app kun je bij kenmerken van de auto checken of je gekozen auto vierseizoenenbanden heeft.
Er zitten geen sneeuwkettingen in de auto. Een set sneeuwkettingen is bij ons afzonderlijk te huur voor € 15 per week. Informeer naar de beschikbaarheid via info@wedrivesolar.nl
Utrecht: Tesla met vierseizoenenbanden
N-866-RN Arthur van Schendelstraat 247
N-880-RN Busken Huetstraat
N-800-RN Thorbeckelaan
N-828-RN Heivlinder 36 (tijdelijk)
Driebergen Tesla met winterbanden
Long range
XN-961-T Hoofdstraat 8
Delft
H-990-SZ Duke Ellingtonstraat Tesla Model 3 SR+
Kona's met vierseizoenenbanden
P-799-KN
P-798-KN
P-797-KN
P-796-KN
P-795-KN
P-794-KN
P-793-KN
P-792-KN
P-791-KN
P-804-KN
P-802-KN
P-801-KN
P-803-KN
(wijzigingen voorbehouden 20-10-2022)
^ Over je abonnement & credits
Kies hoe vaak je wil rijden
Een abonnement bij We Drive Solar werkt met het aantal dagen per maand dat je wil rijden: abonnementen.
Je gereden km kosten slechts € 0,25 inclusief energie en BTW in Hyundai Kona of Renault ZOE en € 0,30 in Tesla Model 3.
Hoe werkt het met het aantal dagen?
Bij een Solar abonnement bijvoorbeeld kun je ongeveer 4 dagen per maand op pad.
Die mag je gebruiken in stukjes over meerdere dagen waarin je overdag kan rijden, in de avond en ’s nachts. Of je kan er een lang weekend mee weg. Dat geeft je veel vrijheid, je hoeft niet te letten op een uurtje precies.
We verrekenen de uren met credits. Bij een Solar abonnement krijg je 96 credits.
Reserveren kost per uur tussen:
7 - 18 uur: 2 credits
18 - 21 uur: 1 credit
21 -23 uur: 0,50 credit
23 - 7 uur: 0,25 credit
Een etmaal kost 28 credits.
Aan het eind van de maand zie je precies hoeveel uren en credits je hebt verbruikt en of je abonnement past bij je behoefte. Upgraden kan per maand, dus een maandje extra credits voor een lang weekend of vakantierit is zo geregeld. Downgraden kan per kwartaal.
Je gereden km kosten slechts € 0,25 inclusief energie en BTW in Hyundai Kona of Renault ZOE en € 0,30 in Tesla Model 3.
Hoe werkt het met het aantal dagen?
Bij een Solar abonnement bijvoorbeeld kun je ongeveer 4 dagen per maand op pad.
Die mag je gebruiken in stukjes over meerdere dagen waarin je overdag kan rijden, in de avond en ’s nachts. Of je kan er een lang weekend mee weg. Dat geeft je veel vrijheid, je hoeft niet te letten op een uurtje precies.
We verrekenen de uren met credits. Bij een Solar abonnement krijg je 96 credits.
Reserveren kost per uur tussen:
7 - 18 uur: 2 credits
18 - 21 uur: 1 credit
21 -23 uur: 0,50 credit
23 - 7 uur: 0,25 credit
Een etmaal kost 28 credits.
Aan het eind van de maand zie je precies hoeveel uren en credits je hebt verbruikt en of je abonnement past bij je behoefte. Upgraden kan per maand, dus een maandje extra credits voor een lang weekend of vakantierit is zo geregeld. Downgraden kan per kwartaal.
WAT KOST HET EN WAT IS INBEGREPEN
Abonnees kunnen gebruik maken van de We Drive Solar auto en betalen een maandbedrag. Met dit bedrag kun je rijden, parkeren op de vaste plek en laden bij openbare laadpunten. De app, verzekering en onderhoud is inbegrepen.
Bepaal voor je abonnement het aantal dagen dat je per maand gemiddeld wilt rijden.
Per km geldt een tarief van € 0,25 per kilometer inclusief energie in Renault ZOE en Hyundai Kona en € 0,30 in Tesla Model 3 en Hyundai IONIQ5.
Voor de vaste laad/parkeerplek in de openbare ruimte wordt €2,50 per maand gerekend bij het basisbedrag als bijdrage in de kosten voor de vergunningen.
Parkeerkosten tijdens je tocht zijn voor eigen rekening.
Instap abonnement
Vanaf € 99 per maand kan je rijden met We Drive Solar. Dit is inclusief onderhoud en verzekering. Je hebt voor dit tarief de auto gemiddeld 4 dagen per maand beschikbaar. Heb je de auto graag vaker tot je beschikking? Dat kan!
Bekijk de tarieven en mogelijkheden
Abonnementen
Bepaal voor je abonnement het aantal dagen dat je per maand gemiddeld wilt rijden.
Per km geldt een tarief van € 0,25 per kilometer inclusief energie in Renault ZOE en Hyundai Kona en € 0,30 in Tesla Model 3 en Hyundai IONIQ5.
Voor de vaste laad/parkeerplek in de openbare ruimte wordt €2,50 per maand gerekend bij het basisbedrag als bijdrage in de kosten voor de vergunningen.
Parkeerkosten tijdens je tocht zijn voor eigen rekening.
Instap abonnement
Vanaf € 99 per maand kan je rijden met We Drive Solar. Dit is inclusief onderhoud en verzekering. Je hebt voor dit tarief de auto gemiddeld 4 dagen per maand beschikbaar. Heb je de auto graag vaker tot je beschikking? Dat kan!
Bekijk de tarieven en mogelijkheden
Abonnementen
HOE WERKT HET MET DE CREDITS
Je kiest je abonnement op basis van het aantal dagen dat je gemiddeld per maand wil rijden. Deze dagen vertalen we naar 'credits' zodat je heel flexibel bent in het gebruik.
Credits: wat kosten ze?
Reserveren kost per uur tussen:
7 - 18 uur: 2 credits
18 - 21 uur: 1 credit
21 -23 uur: 0,50 credit
23 - 7 uur: 0,25 credit
We hanteren fair use en maken per kwartaal de balans op. Rij je een maand niet en de maand daarna meer, dan middelen we dat over het kwartaal.
Rij je vaker meer dan de tijd die is inbegrepen in je credits, dan vragen we je de upgrade te maken. Upgraden kan elke maand door een mailtje te sturen naar info@wedrivesolar.nl
Credits: wat kosten ze?
Reserveren kost per uur tussen:
7 - 18 uur: 2 credits
18 - 21 uur: 1 credit
21 -23 uur: 0,50 credit
23 - 7 uur: 0,25 credit
We hanteren fair use en maken per kwartaal de balans op. Rij je een maand niet en de maand daarna meer, dan middelen we dat over het kwartaal.
Rij je vaker meer dan de tijd die is inbegrepen in je credits, dan vragen we je de upgrade te maken. Upgraden kan elke maand door een mailtje te sturen naar info@wedrivesolar.nl
Wat Zijn de energiekosten per km?
De laadkosten* bij publieke laadpalen zijn inbegrepen. In de auto ligt de laadpas die je daarvoor kunt gebruiken.
Per gereden km in de ZOE of Kona betaal je € 0,25 inclusief energie en BTW.
Per gereden km in de Tesla model 3 betaal je € 0,30 inclusief energie en BTW.
Prijspeil: 1-9-2022
Maandelijks stellen we een afrekening op voor de gereden kilometers inclusief energie.
Let op *connectietarief is voor eigen rekening, dat wil zeggen als je de auto laat staan aan een publieke paal of snellaadpaal: als de auto al volgeladen is, worden daar soms kosten per minuut voor afgerekend.
Per gereden km in de ZOE of Kona betaal je € 0,25 inclusief energie en BTW.
Per gereden km in de Tesla model 3 betaal je € 0,30 inclusief energie en BTW.
Prijspeil: 1-9-2022
Maandelijks stellen we een afrekening op voor de gereden kilometers inclusief energie.
Let op *connectietarief is voor eigen rekening, dat wil zeggen als je de auto laat staan aan een publieke paal of snellaadpaal: als de auto al volgeladen is, worden daar soms kosten per minuut voor afgerekend.
Voor hoelang ga ik een contract aan en kan ik opzeggen?
Je sluit een contract af met een looptijd van één kwartaal. Mocht We Drive Solar om welke reden dan ook niet meer bij je passen, dan kun je als particulier 1 maand voordat het kwartaal afloopt, opzeggen.
We werken met kalenderkwartalen:
Q1: januari, februari, maart, Q2: april, mei, juni, Q3: juli, augustus, september, Q4: oktober, november, december
Ben je enthousiast aan het rijden? Upgraden tussentijds kan altijd.
Stuur een mailtje naar info@wedrivesolar.nl
We werken met kalenderkwartalen:
Q1: januari, februari, maart, Q2: april, mei, juni, Q3: juli, augustus, september, Q4: oktober, november, december
Ben je enthousiast aan het rijden? Upgraden tussentijds kan altijd.
Stuur een mailtje naar info@wedrivesolar.nl
HOE BETAAL IK VOOR WE DRIVE SOLAR?
Het betalen voor je abonnement, energiegebruik/km's en eventueel een bijdrage voor een parkeervergunning gaat via automatische incasso.
De maandtermijn wordt rond de 1e van de maand automatisch van het opgegeven rekeningnummer afgeschreven. Je betaalt hiermee dus een maand vooruit. De borg kun je met ideal overmaken. De borg bedraagt een basismaandbedrag.
Voor de kilometers is er een periodieke afrekening via automatische incasso.
De maandtermijn wordt rond de 1e van de maand automatisch van het opgegeven rekeningnummer afgeschreven. Je betaalt hiermee dus een maand vooruit. De borg kun je met ideal overmaken. De borg bedraagt een basismaandbedrag.
Voor de kilometers is er een periodieke afrekening via automatische incasso.