Wiljan ging met z’n gezin de leuke uitdaging aan om het zonder auto te doen. Een nieuwe baan waarbij Wiljan geen auto nodig heeft, was het laatste zetje.
Onder toeziend oog van wethouder Eelco Eerenberg, Gemeente Utrecht, tekenen Jona Christians, CEO Sono Motors en Robin Berg, CEO We Drive Solar een overeenkomst voor 100 Sions om in te zetten als deelauto's die stroom kunnen leveren aan het bidirectioneel laadnetwerk van de stad Utrecht.
a.s.r. heeft vandaag de grootste, bi-directionele laadgarage voor elektrische auto’s ter wereld in gebruik genomen. De officiële opening werd verricht door de Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma, samen met Jos Baeten, CEO van a.s.r. In deze duurzame garage aan de Archimedeslaan kunnen 250 elektrische auto’s van medewerkers tegelijkertijd opladen en ontladen.
Koolen Industries van ondernemer Kees Koolen investeert in de grootschalige uitrol van elektrische deelauto’s als energieopslag. Door een meerderheidsparticipatie in We Drive Solar krijgt Utrecht daarmee als eerste stad ter wereld op korte termijn een grootschalig bidirectioneel ecosysteem. Na Utrecht volgen andere steden in Nederland en Europa.
In aanwezigheid van wethouder Klaas Verschuure is het startsein gegeven voor de Cartesius Mobility Hub in de toekomstige nieuwe stadswijk Cartesius in Utrecht. De eerste 100% elektrische auto’s zijn vandaag samen met We Drive Solar en gebiedsontwikkelaars MRP en Ballast Nedam Development in gebruik genomen tussen het NS-station Utrecht Zuilen en het CAB. Hiermee laten de partners in dit gebied zien dat zowel voor, tijdens én na de bouw Cartesius Utrecht duurzame en groene waarde aan de stad toevoegt. De huidige bewoners, ondernemers en bezoekers in en rondom Cartesius krijgen nu al de kans om kennis te maken met deelmobiliteit. >aanmeldformulier
In aanwezigheid van staatssecretaris Stientje van Veldhoven, wethouder Eelco Eerenberg en gedeputeerde Huib van Essen tekent Hyundai vanochtend een samenwerking met strategische partners om van Utrecht de eerste regio ter wereld te maken met een bidirectioneel ecosysteem. Daarbij worden de batterijen in elektrische deelauto’s grootschalig ingezet als opslag van duurzame energie. [PDF English]
Hyundai en mobiliteitsaanbieder We Drive Solar kondigen vandaag een strategische samenwerking aan om woningbouwprojecten te voorzien van het energiesysteem van de toekomst.
We Drive Solar werkt met partners in Utrecht, Arnhem en Delft in het samenwerkingsproject ROBUST aan een flexibel en toekomstbestendig elektriciteitssysteem voor hele stadsregio’s. ROBUST werd als beste beoordeeld van twintig projectvoorstellen voor de MOOI-regeling van de Topsector Energie. In ROBUST realiseert We Drive Solar de eerste grootschalige uitrol van bidirectionele deelauto's.
Meer in het persbericht: Elektrische deelauto’s kunnen congestie in het elektriciteitsnet met de helft verminderen26/11/2020
Elektrische deelauto’s zorgen voor de helft minder congestie in het elektriciteitsnet dan elektrische auto’s voor privégebruik. Deelautorijders laden namelijk anders en omzeilen de spitsuren op het elektriciteitsnet. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Utrecht in het prijswinnende artikel ‘The Impact of Transitioning to Shared Electric Vehicles on Grid Congestion and Management’.
Vandaag ontvangen de leerlingen van het Automotive College, onderdeel van de Tech Campus van ROC Midden Nederland in Nieuwegein een elektrische "klassieker" uit handen van Robin Berg. In Utrecht worden honderden laadpalen geplaatst voor elektrische auto's. We Drive Solar behaalde onlangs met partners Siers, Gemeente Utrecht en netbeheerder Stedin de mijlpaal van 300 stuks.
Het is belangrijk dat technische MBO-studenten ook in de praktijk leren over duurzame mobiliteit. De studenten autotechniek moeten daarom ook meer ervaring gaan opdoen met elektrische auto's. Vandaag plaatsen we de 300-ste publieke laadpaal in Utrecht. In november starten we samen met onder andere Stedin met het aansturen van deze laadpalen zodat de elektrische auto’s op het beste moment opgeladen worden: buiten de piekmomenten op het net en met maximale inzet van zonne- en windenergie.
Daarmee houden we de energietransitie betaalbaar en krijgen onze vaste klanten voordeel. In Maanwijk (Leusden) koop je een huis met een elektrisch wagenpark erbij. In de wijk staan elektrische deelauto’s die je kunt reserveren en gebruiken als je er eentje nodig hebt. Dat heeft als voordeel dat je je tweede auto niet mee hoeft te verhuizen naar Maanwijk! Vijf redenen om ‘m de deur uit te doen: en interview Robin Berg van We Drive Solar hoe dat werkt.
In Leidsche Rijn Centrum-Oost, ook wel bekend als 'Nieuw-Oost', wordt het nieuwbouwproject Levels ontwikkeld, een plan bestaande uit 70 woningen. Met drie jaar een gratis aanbod van We Drive Solar.
In Buurtschap het Burgje krijgen alle bewoners een gratis kennismakingsabonnement van ontwikkelaar Exlorius en Nijhuis Bouw bij hun duurzame woning. Lees verder
Regiostars Awards is een prijs voor de meest innovatieve best practices in Europa. Hiermee wil de Europese Commissie anderen inspireren. Van de 206 inzendingen verdeeld over vijf categorieën, is Smart Solar Charging één van de vijfentwintig finalisten. Smart Solar Charging is een bidirectioneel laadsysteem voor elektrische auto’s. Autobatterijen kunnen zowel geladen als ontladen worden waardoor duurzame energie terug wordt geleverd aan de wijk. Zo draagt Smart Solar Charging bij aan het verduurzamen van de regio Utrecht. Maak van dit project een Regiostar door te stemmen.
|
Eerder
Mei 2023
Zoeken
|