WE DRIVE SOLAR
  • Laadpaal
  • Support
    • Locaties
    • Zakelijk
  • Contact
    • Over ons
    • 10 JAAR BIDIRECTIONEEL
  • Actueel

News

6/10/2025

 
ENG | NL

Gouden Stekker 2025:VER eert onophoudelijk enthousiasme Robin Berg om Utrecht energized voor elkaar te krijgen

5/10/2025

 
Afbeelding
Sinds 2017 reikt de Vereniging Elektrische Rijders (VER) jaarlijks de ‘Gouden Stekker’ uit. Deze trofee is een eerbetoon aan mensen of instanties die zich op onderscheidende wijze hebben ingezet voor het stimuleren van elektrisch rijden. Traditioneel wordt de ‘Gouden Stekker’ tijdens EV Experience, in Nederland het grootste evenement op het gebied van elektrisch rijden, overhandigd aan de winnaar. Dit jaar heeft het VER-bestuur besloten Robin Berg, CEO van We Drive Solar, tot winnaar uit te roepen. Berg krijgt de onderscheiding omdat hij na jarenlange inspanningen bidirectioneel laden in Utrecht tot werkelijkheid heeft gemaakt.

Read More

Utrecht Energized

4/6/2025

 
Renault Group, MyWheels and We Drive Solar, together with the Municipality of Utrecht, announce the go-live of Europe’s first large‑scale Vehicle‑to‑Grid (V2G) car‑sharing service: Utrecht energized. The initiative supports a more sustainable, efficient energy system in a city where 35 % of rooftops are already fitted with solar panels. Thanks to the V2G technology, electric vehicles can store energy and feed it back to the local grid during peak periods, so renewable power remains available around the clock. By combining a shared‑mobility service with advanced technology, the project keeps the local grid in balance while accelerating the transition to sustainable urban transport.

Read More

We Drive Solar genomineerd voor de Laadinfra Innovatie Award: Winnaar

20/5/2025

 
Afbeelding
We Drive Solar wint de Laadinfra Innovatie Award: dé erkenning voor innovatieve oplossingen die bijdragen aan de toekomst van laadinfrastructuur in Nederland. Tijdens het Congres Laadinfra Nederland 2025, op 20 mei 2025 in Act Eventstudios, Arnhem, is deze prestigieuze prijs uitgereikt aan de meest baanbrekende innovatie binnen de sector. We Drive Solar heeft ook de publieksprijs gewonnen.
> ​We Drive Solar wins Laadinfra Innovation Award


Read More

Koolen Industries and We Drive Solar join forces: scale-up bi-directional charging stations

11/2/2025

 
Afbeelding
New bi-directional chargers at The Green Box in Hengelo, the production site of the We Drive Solar chargers.
Koolen Industries and We Drive Solar join forces for an ambitious scale-up of bi-directional charging stations: development, production and supply continue under the We Drive Solar companyname.
​In recent years Koolen Industries and We Drive Solar have made significant investments in the development of advanced charging technologies, including bi-directional charging. We Drive Solar's Solar City public charging station can now be found in many places in the Netherlands and is already deployed by several key customers. In cooperation with Renault and MyWheels, the largest bi-directional charging project in Europe will be launched in Utrecht in Q1 of this year.
 
In doing so, we will directly contribute to reducing grid congestion in Utrecht with our technology.

Read More

Renault Group, We Drive Solar and MyWheels join forces with the city of Utrecht to launch Europe's first V2G enabled car-sharing service

27/11/2024

 
In response to the massive growth of renewable energy in the Netherlands, Renault Group, We Drive Solar, MyWheels and the City of Utrecht have joined forces to launch Europe's first large-scale car-sharing service utilizing Vehicle-to-Grid (V2G) technology.
  • Renault Group will supply 500 Renault 5 E-Tech electric equipped with Mobilize's V2G technology.
  • We Drive Solar will provide and operate bidirectional charging stations.
  • MyWheels, the leading car-sharing platform in the Netherlands, will operate the fleet.

Read More

Nog slimmer laden van elektrische auto’s

9/7/2024

 
Afbeelding
Elektrische auto’s worden steeds vaker ‘slim’ opgeladen, dat wil zeggen alleen op momenten met veel ruimte op het stroomnet en lage stroomprijzen. Slim laden voorkomt overbelasting van het net én het is goed voor de portemonnee. Om maximaal te profiteren van slim laden wil je op drukke of dure uren niet alleen de laadsnelheid verminderen, maar ook het laden kunnen pauzeren. Onderzoekers van de Universiteit Utrecht en TU Delft tonen aan dat het toevoegen van laadpauzes de effectiviteit van slim laden verdubbelt. De meeste auto’s ondersteunen dit al, maar enkele automodellen kunnen niet goed omgaan met deze laadpauzes. De onderzoekers roepen autofabrikanten op ervoor te zorgen dat álle modellen met laadpauzes om kunnen gaan. De normen daarvoor bestaan al, maar worden in enkele gevallen niet goed toegepast. Het verplicht stellen van technische slim-laden-eisen kan helpen.
> Even-smarter-charging-of-electric-cars (University Utrecht) | full article: Nature


Read More

AC-151180-20 bidirectional charging demo

29/5/2024

 
In het testlab van ElaadNL hebben we vandaag een live demonstratie laten zien van succesvol bidirectioneel laden volgens het definitieve AC-151180-20 bidirectional charging protocol met de Solar City laadpaal! Bidirectional charging is klaar voor scale-up!

Utrechtse proef toont aan: slim laden op basis van flexibele nettarieven verlaagt de piekbelasting op het elektriciteitsnet

23/4/2024

 
Afbeelding
Drukte op het stroomnet is een groeiend probleem. Een mogelijke oplossing is het slim laden van elektrische auto’s, waarbij elektrische auto’s sneller of minder snel geladen worden afhankelijk van de drukte op het stroomnet. In samenwerkingsproject FLEET* begonnen netbeheerder Stedin, bedrijven en kennisinstellingen 3 jaar geleden met slim laden van elektrische auto’s op 380 publieke laadpalen in Utrecht. Slim laden gebeurde in deze proef op basis van flexibele nettarieven van de netbeheerder. Deze experimentele prijsprikkel zorgde voor 15% minder piekbelasting van elektrische auto’s en zo voor ontlasting van het lokale stroomnet. Gebruikers merkten hier in de meeste gevallen niets van omdat de auto langer ingeplugd stond dan nodig was en er genoeg ruimte was om deze buiten de piek op te laden.

Read More

Waarom Utrechtse laadpalen op drukke momenten je elektrische auto langzamer opladen

5/2/2024

 
Afbeelding
Openbare laadpalen voor auto’s die op drukke momenten langzamer laden, om het stroomnet te ontlasten. Het Utrechtse bedrijf We drive Solar doet het al tijden en geen haan die er naar kraait. Logisch, vindt eigenaar Robin Berg: ,,Uiteindelijk heeft het alleen maar voordelen.”
​
AD | Maaike Kooistra

Read More
<<Previous
    Actueel nieuws We Drive Solar

    Zoeken

    All
    Carsharing
    ENG
    Netbewust Laden
    NL
    Smart Charging
    Solar Carport
    V2G

    Eerder

    Oktober 2025
    Juni 2025
    Mei 2025
    Februari 2025
    November 2024
    Juli 2024
    Mei 2024
    April 2024
    Februari 2024
    December 2023
    November 2023
    Oktober 2023
    September 2023
    Juni 2023
    Mei 2023
    September 2022
    Mei 2022
    April 2022
    December 2021
    November 2021
    Oktober 2021
    September 2021
    Juni 2021
    April 2021
    Februari 2021
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Juli 2020
    Juni 2020
    December 2019
    November 2019
    Oktober 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    December 2018
    Oktober 2018
    Juli 2018
    Juni 2018
    Mei 2018
    April 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    Oktober 2017
    September 2017
    Augustus 2017
    Juni 2017
    Mei 2017
    April 2017
    Maart 2017
    Februari 2017
    Januari 2017
    December 2016
    November 2016
    Oktober 2016
    September 2016

    RSS Feed

Foto
[email protected]

Support

Storingsnummer openbare laadpalen: +31(0)10-2660923
​

​> Tarief openbare laadpalen
> Laadpas aanvragen (eenmalig €6,05, geen abo, betalen bij gebruik)
​> Inloggen voor overzicht laadsessies

Email
[email protected]



We Drive Solar werkt aan het wijkenergiesysteem van de toekomst, laden én ontladen met de kracht van de zon.

Foto
(c) 2016 - 2025 We Drive Solar
wijzigingen voorbehouden
  • Laadpaal
  • Support
    • Locaties
    • Zakelijk
  • Contact
    • Over ons
    • 10 JAAR BIDIRECTIONEEL
  • Actueel